A vezérigazgató a főpolgármester jelenlétében hívta fel a figyelmet a BKV mind tarthatatlanabb helyzetére és az uniós csatlakozás után bekövetkező piaci változásokra és kihívásokra. A gazdasági ügyekért felelős főpolgármester-helyettes megerősítette, hogy a főváros -véleménye szerint- nincs abban a helyzetben, hogy a BKV-t támogatni tudná.
A Fidesz-MKDSZ fővárosi frakciójának véleménye szerint a budapesti közlekedési társaság gondjainak mielőbbi enyhítése és gazdálkodásának konszolidálása a fővárosi utazóközönség érdekein túl, jól felfogott gazdasági érdeke is lenne a városvezetésnek. Az európai uniós csatlakozás időpontjától kezdődően ugyanis a BKV más piaci szolgáltatók által teremtett éles piaci versenyre fog kényszerülni, melyben minden egyes jelenleg elmaradó működési támogatás, a későbbiekben már nem pótolható hátrányt fog okozni. Egy felelősen gondolkodó tulajdonos ilyen kockázatot nem vállalhat.
A főváros tömegközlekedési szolgáltatása túlmutat Budapest határain. Azt nap, mint nap használják az agglomerációból érkezők is, így a finanszírozásból az állam nem vonulhat ki. Sőt, a jelenleg tervezett normatív támogatási összeg többszörösét kellene erre a feladatra fordítania. Ugyanakkor a főváros vezetése nem teheti meg, hogy teljesen kivonul a BKV finanszírozásából, mert ebben az esetben megszűnik az állami támogatás kérésének minden erkölcsi alapja. Éppen ezért a Fidesz-MKDSZ frakciója felszólítja Demszky Gábort, hogy a jövő évi költségvetés tervezése során legalább a 2003-as szintű BKV támogatást tervezze be.
Budapest, 2003. október 31.
Wintermantel Zsolt
Fidesz-MKDSZ frakcióvezető-helyettes