A BKV adósságának átvállalásáról már korábban megállapodtunk Orbán Viktorral, és még soha nem fordult elő, hogy ne tartotta volna meg, amit ígért – jelentette ki Tarlós István főpolgármester a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában.
Egy csődben lévő nagyvállalat problémáit kell megoldani - hívta fel a figyelmet Tarlós, aki szerint ahhoz, hogy a főváros ezt egyedül tegye meg, Münchausen bárónak kellett volna lennie. A mostani intézkedés az utasok szempontjából azt jelenti, hogy megmarad az a cég, mely a fővárosi közlekedést lebonyolítja – mondta a főpolgármester, hozzátéve: megalakították a Budapesti Közlekedési Központot, ősszel megszületik az a személyszállítási törvény, melynek alapján a BKV-ból bizonyos hatásköröket át lehet ide vinni annak érdekében, hogy befejeződjék a megrendelői, végrehajtói és ellenőrző tevékenység szétválasztása.
Már megszüntettünk a vállalatnál párhuzamos tevékenységeket, a közterület-felügyeletet bevontuk a jegyellenőrzésbe, ami szignifikánsan csökkentette a bliccelések számát, és befejeződött az a külső szerződéskötési gyakorlat, melynek révén nem kizárhatóan fiktív tevékenységekre milliárdok szivárogtak ki a BKV-tól – hangsúlyozta Tarlós. További reorganizációs tervek is vannak, a BKK piacszervezése, az egységes jegyrendszer bevezetése a küszöbön áll – emelte ki a városvezető. Arra az újságírói kérdésre, hogy januárig várható-e jegyáremelés a BKV-nál, a főpolgármester nemmel válaszolt. Úgy vélte: a BKV helyzetét az stabilizálná, ha a Nemzeti Közlekedési Szövetség tagja lenne. Emlékeztetett arra, hogy Medgyessy Péter miniszterelnökként már konszolidálta a BKV-t, akkor sok minden elhangzott átszervezésekről, de semmi nem történt, sőt, a veszteség ugrásszerűen nőtt a külsős szerződéseknek köszönhetően.
A vízi közlekedés fejlesztése napirenden van
A vízi közlekedés fejlesztése napirenden van, hat katamarán vásárlása viszont nem áll küszöbön – így reagált Tarlós István főpolgármester kedden az egyik hírportál aznapi cikkére, miszerint augusztus végén tárgyal a főváros arról, hogy féltucatnyi gyors, kis merülésű katamaránt állítanának forgalomba Budapesten és az agglomerációban.
A főpolgármester újságírók előtt úgy fogalmazott: ezzel a felvetéssel ma még nem kell foglalkozni. "A kishajó-közlekedést helyre akarjuk állítani, a dunai kikötők helyzetét felül akarjuk vizsgálni, a turistahajók és a szállodahajók elhelyezésére egy más formát kell találni, ezen a szakembereink dolgoznak" - mondta Tarlós István.
A hírportál kedden írt arról, hogy a Fővárosi Közgyűlés augusztus végén tárgyalja azt az előterjesztést, amely a dunai tömegközlekedés elindításáról szól. A portál szerint a hajókat a BKV üzemeltetné, a menetjegy annyiba kerülne, mint amennyi egy hasonló szakaszon a többi tömegközlekedési járművön.
2014-ig kibővítik az állatkertet
Jövőre elkészülnek a tervek, 2014-ig pedig kibővítik a Fővárosi Állat- és Növénykertet - mondta Tarlós István kedden, az állatkert megnyitásának 145. évfordulóján újságíróknak. A főpolgármester felidézte, hogy a városvezetés szándéka visszavenni minden fővárosi céget, amit csak lehet, ez alól a Vidám Park az egyetlen kivétel, amelyet "nyugodtan lehet privatizálni". Jelezte: a városligeti intézményt szeretnék áttelepíteni, de a helyszín még nem dőlt el. Hozzátette: még lehetetlen megmondani, mennyibe kerül az átköltöztetés, sok függ attól, hogy melyik helyszín mellett döntenek, illetve milyen méretben gondolkodik a leendő üzemeltető. Mint mondta, az állatkert a Vidám Park kitelepítésének függvényében tud tovább terjeszkedni. A főpolgármester elmondta: az állatkert "tradicionális intézmény, a látogatottsága óriási, a hagyománya és funkciója is rendkívül fontos", ezért helyet akarnak adni terjeszkedésére. "Folyamatban lévő beruházások most is vannak, ezeket be akarjuk fejezni", 2012-ben pedig a bővítéshez kapcsolódó tervek is elkészülnek - mondta a városvezető.
Cikk: | Tarlós: "Ez a ciklus legnagyobb sikere" |
Cikk: | Tarlós: Maximális siker a megállapodás |
Cikk: | Tarlós: Le kell zárnunk a múltat! |