FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Hat helyszínen indul kerékpárút-fejlesztés Budapesten
|
|
Hat helyszínen indít kerékpárút-fejlesztési programot augusztusban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mintegy 700 millió forintból csaknem 15 kilométerrel bővítik a budapesti kerékpárút-hálózatot. A munkálatok a tél előtt mindenhol befejeződnek. |
|
Létrehozva: 2011. augusztus 17., 09:54 |
Az unió által 440 millió forinttal támogatott fejlesztés elsősorban a külső kerületeket érinti, Csepelen, a XVII. kerületben, Kőbányán, valamint Óbudán kezdődnek meg a munkálatok.
Csepelen a Gubacsi hídon keresztül az Ady Endre úton egészen a II. Rákóczi Ferenc útig 1,2 kilométeren kiépített kerékpárutat hoznak létre, és három helyen kerékpártároló is épül, az összköltség 88 millió forint. A kerület másik részén is fejlesztenek, a Szabadkikötő úton az Ady Endre útig 2,9 kilométer hosszan teljes mértékben kiépített kerékpárút létesül, és két kerékpártárolót alakítanak ki összesen 189 millió forintból.
A XVII. kerületben szintén két helyszínen kezdődik beruházás, az egyik a Pesti út belső részén az 501. utca és a Ferihegyi út között egy 2,9 kilométeres szakaszon. Ebből 1,5 kilométer épített, 1,4 pedig kijelölt kerékpárút lesz. Az összköltség 73 millió forint, amely a hat kerékpártároló költségét is tartalmazza. A másik helyszín a Pesti út külső része, a Ferihegyi út és a Hegyalatti utca között, ahol 3,9 kilométeres szakaszon lesz kerékpárút, ebből 2,5 épített, 1,3 pedig kijelölt nyomvonal, a bekerülési költség 145 millió forint.
Kőbányán a Fehér út-Albertirsai út útvonalon alakítanak ki bicikliutat 1,5 kilométeren 121 millió forintból.
Óbudán a Bécsi út-Nagyszombat utca útvonalon 2,2 kilométert érint a fejlesztés, ebből 779 méter épített, 1,4 kilométer pedig kijelölt szakasz lesz, és 14 kerékpártároló is létesül 76 millió forintból. Ezt a szakaszt a projekt keretében összekapcsolják a Duna-parti Eurovelo kerékpárúttal is.
Vitézy Dávid, a BKK Zrt. vezérigazgatója a projekteket bemutató keddi sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy trendforduló zajlik Budapesten, eddig ugyanis a kerékpáros közlekedést nem segítették, pedig ez a közlekedési mód környezetbarát, és az emberek egészséges életmódjához is hozzájárul. A BKK-nak az a feladata, hogy ezt segítse - tette hozzá.
A vezérigazgató kiemelte a közösségi kerékpárkölcsönző rendszert (BuBi) is, amelyet a belvárosban valósítanak meg. Kérdésre válaszolva Vitézy Dávid azt mondta, a belső kerületekben is rengeteg fejlesztést kell végrehajtani, példaként említette a Thököly út belső szakaszát, az Andrássy utat, az Üllői utat.
A kerékpáros szemléletet más beruházásoknál is érvényesíti a BKK, Vitézy Dávid elmondása szerint a Margit híd felújításánál és az útfelújítások során is figyelembe veszik a biciklisek igényeit.
Hutiray Gyula városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón azt mondta, további kerékpárút-építési elkötelezettsége is van ezeken a projekteken kívül a fővárosnak. Az előző ciklusban közlése szerint 100 milliónál kevesebbet költöttek a bicikliutak fejlesztésére, míg ebben a ciklusban biztosan meghaladják majd az egymilliárdot az erre szánt pénzek. Hangsúlyozta, hogy bárhol építenek újabb szakaszokat, mindig hálózatban kell gondolkodni, nem szabad olyan utat építeni, amely "az egyik semmiből a másik semmibe" vezet.
A munkálatok minden helyszínen elkezdődnek augusztusban, van, ahol már át is adták a munkaterületet. A kivitelezők októberben vagy novemberben minden helyszínen végeznek a munkákkal.