fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Völner: Sok éves hátrányt dolgozhatunk le
2011. szeptember 18., 13:23

Az Európai Mobilitási Hét rendezvénysorozat keretében, az Autómentes Hétvégén Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója aláírták az 1-es és 3-as villamosok fejlesztéséről szóló támogatási szerződést. Ugyanitt elmondták, a projekt mintegy 41 milliárd forintból valósul meg, melynek 94 százalékát uniós források biztosítják.

Vitézy Dávid jelentősnek nevezte a szerződés aláírását, megjegyezve: régóta ismert fejlesztési célról van szó. Kitért rá: a korábbi kormányok nem fordítottak kellő figyelmet a kérdésre, nem tudtak kellő forrást szerezni a tender megvalósításához, azonban a főváros új vezetése, illetve a BKK azonnal nekilátott a tervek előkészítésének, amelyet a kormány 2011 tavaszán támogatott.

Vitézy megemlítette: mindkét villamos szakaszon a rossz pályaállapotok miatt jelentősen nőtt a menetidő, a 80-as évekbeli létesítés óta felújítás nélkül üzemelő pályákon kénytelen volt sebességkorlátozást bevezetni a BKV. Vitézy aláhúzta: az 1-es villamos esetében a Bécsi út és a Puskás Ferenc Stadion közötti szakaszon felújítják a peronokat, és megújítják a vágányok környezetét is.

Kiemelte: Budapesten először az 1-es villamos óbudai és az új, Fehérvári útig vezető szakaszán, illetve a 3-as villamos Kőbánya központján átvezető pályáján füvesített vágányokat létesítenek. A BKK vezérigazgatója arról is beszélt, hogy szeretnék építészetileg igényes módon megvalósítani a peronok lefedését, illetve a teljeskörű utastájékoztatás érdekében elektronikus információs táblákat helyeznek ki a megállókban.
 

Vitézy Dávid tájékoztatása szerint a munkálatok 2014-re befejeződhetnek, 2015-re pedig a projekt pénzügyi lezárása is megtörténhet.

A kormány partnerként támogatja a főváros és a BKK együttműködését

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár szavai szerint a kormány és a főváros stratégiai együttműködésének köszönhetően ezzel a projekttel sok éves hátrányt dolgozhat le Budapest. Hangsúlyozta: a projekt nemcsak azért jelentős, mert a meglévő pályaszakaszokat felújítják, hanem azért is, mert a terv részeként az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, így a szerelvények immár a Fehérvári útig járhatnak.

Az államtitkár elmondta: a villamospálya-szakaszok megújítása mellett legalább ilyen fontos cél az észak-déli villamosrendszer összekapcsolása, illetve a Széll Kálmán tér felújítása is. Völner örömét fejezte ki, hogy a főváros és a BKK stratégiailag együtt gondolkodik. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: a kormány és az NFM mindenben partnerként fog együttműködni az említettekkel.

A fidesz.hu kérdésére, miszerint miért pont erre a két villamosszakaszra esett a választás, Völner Pál úgy válaszolt: egy túlzsúfolt centrumot csak a körgyűrűkkel lehet tehermentesíteni. Szükséges, hogy a villamosok a felújítás révén gyorsabbak és csendesebbek legyenek, ezáltal csökkenhet a menetidő, és javulhat az utasok komfortérzete – szögezte le. Emlékeztetett: az ÚSZT-ben 650 milliárd forintot különítettek el a közösségi közlekedés fejlesztésére. A pályák felújítása 41 milliárdos összköltséggel valósul meg, ennek 94 százalékát uniós támogatásból fedezi a BKK, míg a szükséges önrészt a Fővárosi Önkormányzat biztosítja.

(fidesz.hu)
Kapcsolódó anyagok:
Cikk: Budapest: hosszú távú közlekedésfejlesztési terv kell
Cikk: A Duna jobb kihasználásáért írt alá kiáltványt a BKK
Cikk: Erősödhet a vasút és a hajózás versenyképessége