|
|
|
|
Rövidebb vasúti menetidő Szombathely és Szentgotthárd között
|
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át a felújított Szombathely-Szentgotthárd vasúti vonalszakaszt 2011. október 21-én, Szombathelyen. Beszédében kifejtette, hogy a vasútnak megfizethető és magas szolgáltatási színvonalat kínáló alternatívaként kell jelen lennie a személyszállításban és az árufuvarozásban is. |
Az államtitkár kifejtette: minden vasúti pályafelújítás és járműbeszerzés a jövő közlekedési módjának megerősítését jelenti. Senki nem vitathatja el a közutak jelentőségét a gazdaságfejlesztésben, a térségek felzárkóztatásában, élhetőbbé tételében. Az elsődleges kormányzati szándék mégis az, hogy a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontból megkerülhetetlen kötött pályás megoldások versenyképességét javítsuk. Az egyéni közlekedési módokkal szemben akkor lehet reális esélye a vonatközlekedésnek, ha a vasúti pályák villamosítottak, minőségük megfelelő.
A GYSEV Zrt. uniós támogatással, 48,6 milliárd forint összköltséggel megvalósuló komplex fejlesztése összesen 116 km hosszú sínszakaszt érintett Sopron és Szentgotthárd között. A szakemberek tavaly 62, idén pedig 54 km vasúti pálya felújításával végeztek. Ezzel befejeződött a Bécs-Sopron-Szombathely-Szentgotthárd-Graz korridor teljes magyarországi szakaszának modernizációja.
A Szombathely és Szentgotthárd között megvalósult 120 km/órás sebességemelésnek köszönhetően a menetidők jelentősen csökkennek a felújított pályán. A beruházás eredményeként a dízelmozdonyok helyett tavaly december óta villamos vontatású járművek közlekednek a vonalon. A projekt a soproni aluljáró és a szombathelyi felüljáró megépítésével, négy darab villamos motorvonat beszerzésével folytatódik.
Völner Pál utalt arra, hogy a GYSEV nemrégiben még 223 kilométeres hazai vonalhálózata közel kétszeresére bővült az elmúlt hetekben. A vasúttársaság október elején vette át üzemeltetésbe a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszokat. A december közepi menetrendváltástól a személyszállítási közszolgáltatásról is a GYSEV gondoskodik majd ezen az öt viszonylaton, összesen 214 kilométeren.
A vasútvonalak átvétele után az Új Széchenyi Terv közlekedésfejlesztési forrásaiból korszerűsítik a vonalakat. Első ütemben a Hegyeshalom-(Mosonszolnok)-Csorna-Porpác-Szombathely és a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonalak villamosítása várható. Tervben van a 2009 decembere óta forgalomszüneteltetett, az átvételt követően decemberben újranyíló Körmend-Zalalövő vasútvonal korszerűsítése is. Ezen túl több állomás fejlesztése, intelligens közlekedési rendszerek kialakítása, korszerű közlekedésirányítási modell megteremtése, P+R és B+R parkolók létesítése is megvalósulhat. A vasúttársaság az eltervezett fejlesztésekkel versenyképes észak-déli alternatív vasúti tranzitfolyosót épít ki, amely fokozatosan átveheti a túlterhelt 86-os főút teherforgalmát.
(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|