ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Rövidebb vasúti menetidő Szombathely és Szentgotthárd között

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át a felújított Szombathely-Szentgotthárd vasúti vonalszakaszt 2011. október 21-én, Szombathelyen. Beszédében kifejtette, hogy a vasútnak megfizethető és magas szolgáltatási színvonalat kínáló alternatívaként kell jelen lennie a személyszállításban és az árufuvarozásban is.
Létrehozva: 2011. október 22., 11:13
nyomtat küld

Az államtitkár kifejtette: minden vasúti pályafelújítás és járműbeszerzés a jövő közlekedési módjának megerősítését jelenti. Senki nem vitathatja el a közutak jelentőségét a gazdaságfejlesztésben, a térségek felzárkóztatásában, élhetőbbé tételében. Az elsődleges kormányzati szándék mégis az, hogy a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontból megkerülhetetlen kötött pályás megoldások versenyképességét javítsuk. Az egyéni közlekedési módokkal szemben akkor lehet reális esélye a vonatközlekedésnek, ha a vasúti pályák villamosítottak, minőségük megfelelő.

A GYSEV Zrt. uniós támogatással, 48,6 milliárd forint összköltséggel megvalósuló komplex fejlesztése összesen 116 km hosszú sínszakaszt érintett Sopron és Szentgotthárd között. A szakemberek tavaly 62, idén pedig 54 km vasúti pálya felújításával végeztek. Ezzel befejeződött a Bécs-Sopron-Szombathely-Szentgotthárd-Graz korridor teljes magyarországi szakaszának modernizációja.

A Szombathely és Szentgotthárd között megvalósult 120 km/órás sebességemelésnek köszönhetően a menetidők jelentősen csökkennek a felújított pályán. A beruházás eredményeként a dízelmozdonyok helyett tavaly december óta villamos vontatású járművek közlekednek a vonalon. A projekt a soproni aluljáró és a szombathelyi felüljáró megépítésével, négy darab villamos motorvonat beszerzésével folytatódik.

Völner Pál utalt arra, hogy a GYSEV nemrégiben még 223 kilométeres hazai vonalhálózata közel kétszeresére bővült az elmúlt hetekben. A vasúttársaság október elején vette át üzemeltetésbe a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszokat. A december közepi menetrendváltástól a személyszállítási közszolgáltatásról is a GYSEV gondoskodik majd ezen az öt viszonylaton, összesen 214 kilométeren.

A vasútvonalak átvétele után az Új Széchenyi Terv közlekedésfejlesztési forrásaiból korszerűsítik a vonalakat. Első ütemben a Hegyeshalom-(Mosonszolnok)-Csorna-Porpác-Szombathely és a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonalak villamosítása várható. Tervben van a 2009 decembere óta forgalomszüneteltetett, az átvételt követően decemberben újranyíló Körmend-Zalalövő vasútvonal korszerűsítése is. Ezen túl több állomás fejlesztése, intelligens közlekedési rendszerek kialakítása, korszerű közlekedésirányítási modell megteremtése, P+R és B+R parkolók létesítése is megvalósulhat. A vasúttársaság az eltervezett fejlesztésekkel versenyképes észak-déli alternatív vasúti tranzitfolyosót épít ki, amely fokozatosan átveheti a túlterhelt 86-os főút teherforgalmát.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések