Az államtitkár a térséget érintő legfontosabb fejlesztésnek nevezte a vasútvonal felújítását, amely 120 kilométeres óránkénti sebességgel, menetvezérlő berendezésekkel a legmodernebb kívánalmakat kielégítő felújítást jelent, amihez az állomások felújítás is hozzátartozik - fűzte hozzá.
Völner Pál utalt az uniós irányelvre, mely szerint 2050-ig 60 százalékkal kell a közlekedésben a üvegház hatású gázok kibocsátását csökkenteni, melyet elektromos tehervontatás nélkül nem lehet elérni. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány 2011 nyarán elfogadta a gyorsforgalmi út fejlesztési programot, melyben kijelölte azokat az irányokat és azokat a program ciklusokat, amelynek a keretein belül az elkövetkezendő két évtized fejlesztései megvalósulhatnak.
Völner Pál hangsúlyozta: elkészül az a közút felújítási program, amely egy tízéves távlaton belül, az uniós átlagszínvonalára kívánja az ország útvonalait javítani. Az államtitkár elmondta, a minisztériumban dolgoznak a használat arányos útdíj bevezetésén, aminek a megteremtése a közúti közlekedési hálózatnak olyan forrásokat biztosítana, amelyek fedeznék a folyamatos fenntartási költségeket.
Bács-Kiskun megyében késik az 51-es és 53-as út összekötése, mert a kivitelező cég csődeljárása akadályozza a munkálatokat, de az államtitkár szerint ez rövidesen megoldódik. Völner Pál szerint a megyét is érintő M9-es autópálya megépítésének a 2020 utáni időszakba látszik a pénzügyi realitása, mert ezt is a transzeurópai hálózati egyeztetésekbe sikerült elfogadtatni. Kiemelte: az Európai Unió 2014-től kezdődő pénzügyi ciklusában Magyarország a transzeurópai úthálózat keretében történő fejlesztésekre tud igénybe venni közösségi forrásokat.
Cikk: | Erősödhet a vasút és a hajózás versenyképessége |
Cikk: | Egységes vasúti tér lesz az unióban |
Cikk: | Völner Pál: Sehol nem lesznek vonalbezárások |