A téma a fővárosi közműcégek amerikai Forbes magazinban történő hirdetéseivel kapcsolatos vezérigazgatói tájékoztatások kacsán került elő ismét. Mint ismeretes a tulajdonosi bizottság tájékoztatókat kért be a vállalatvezetőktől, hogy világossá váljon, milyen gazdasági megfontolások alapján tartották célszerűnek az ominózus hirdetések megjelentetését.
A BKV vezérigazgatójának válaszából többek között kiderült, hogy az elkövetkezendő években több száz milliárd forintos fejlesztéseket, beszerzéseket kívánnak végrehajtani, ezért kívánták az amerikai cégeket tájékoztatni.
A Fidesz-MKDSZ frakció kiemelten fontosnak tartja, hogy a hazai ipar és a hazai munkahelyek védelme érdekében ne csak a külföldi beszállítók lehessenek tájékozottak a tervezett beszerzésekkel kapcsolatban. Köztudott, hogy a hazai járműgyártás egyik kiemelt célja, hogy magyar közlekedési cégek részére szállíthassanak. Számukra elengedhetetlenül fontos lenne, hogy ismerjék a tervezett nagyobb beszerzéseket és ezekre időben felkészülhessenek. Egy néhány hónapos pályázati idő azonban nem alkalmas arra, hogy a folyamatos termelést végző külföldi cégekkel felvehessék a versenyt. Jó példa erre a BKV legutóbbi beszerzése is, mely során 50 darab Volvo típusú buszt vásárolt a cég. A kedvező ajánlat arra enged következtetni, hogy a Volvo piacot kíván vásárolni magának. Ez azonban hosszú távon nem csak a BKV-nak, de az országnak is sokkal többe fog kerülni.
2003. november 18.
Wintermantel Zsolt
frakcióvezető-helyettes