A jelentés kimondja, hogy az Európai Unió csatlakozni kíván az Athéni Egyezményhez, melynek középpontjában az utasszállító hajók biztonsága és az utasok jogai állnak. A dokumentum többek között kötelező biztosítást és felelősséget ír elő a szállító hibája vagy hanyagsága esetén, valamint biztosítja azt a jogot, hogy a követeléseket közvetlenül a biztosítóhoz lehessen benyújtani.
"Újabb lépést tettünk az utasjogok tökéletesítése felé vezető úton, ám fontos tudatában lennünk, hogy nem elégséges csupán ratifikálnunk az egyezményben foglaltakat" - mutatott rá Kósa Ádám. "Az Európai Bizottságnak szigorúan oda kell figyelnie a jogok betartására, az egyezményben foglaltak mindennapi életben történő gyakorlati megvalósulására is, ezáltal biztosítva állampolgárainknak minél teljesebb védelmet utazásuk során" - tette hozzá a szavazást követően a néppárti politikus.
Mint ismeretes, Kósa Ádám más közlekedési formák utasjogainak védelmét is hasonló intenzitással képviselte, s jövőbeni céljai között szerepel egy egységes, minden közlekedési formára kiterjedő utasjogi charta létrehozása, amit az Európai Bizottság is támogat.