Az államtitkár kifejtette: jelenleg a kormány előtt van a személyi szállítás törvénytervezete, amely egységes keretként foglalja össze a területen alkalmazandó jogszabályokat. Ebben foglalkoznak az egységes menetrenddel, tarifával, viteldíjakkal, kedvezményekkel.
Régi ígéret, hogy a Közösségi Közlekedési Holding keretein belül egy cégcsoportba összefogják a buszos és a vasúti közlekedést. Megpróbálnak egységes tarifa és jegyrendszert kialakítani és a párhuzamosságokat lehetőleg megszüntetni. Az átalakítások során a kötött pályás közlekedés prioritást kap majd, hiszen az uniós közlekedési szabályok is ezt írják elő - mondta az államtitkár.
Hozzátette: ez a legkevésbé környezetterhelő, és ehhez kell alakítani azokat a buszos közlekedési módokat, melyek a gerinchálózatra hordják majd a forgalmat. A helyi közlekedésben ahol lehetséges a villamos, ott annak a prioritása kell érvényesüljön.
Mint kifejtette: elképzelhető, hogy most párhuzamosság van a vasúti és buszos közlekedésben. Amennyiben a vasúti közlekedés megfelelő színvonalúvá válik - az esetleges zsúfoltságok megszűnnek, megfelelő sebességet érnek el -, akkor a buszos közlekedés párhuzamossága már csak piaci alapon működhet, állami támogatás nélkül.
A MÁV kapcsán kiemelte: amit el kell érni, az a járműpark cseréje és felújítása, mely éveket vehet igénybe. Ehhez akár uniós támogatásokat is igénybe lehet venni majd, de a régi IC kocsik és a mozdonypark felújításában is gondolkodni lehet - fogalmazott Völner Pál.
A kedvezményrendszer átalakítása munkacsoport szinten már zajlik. Itt az alapvető célcsoportok, az öregségi nyugdíjasok, a mozgáskorlátozottak, a diákok, a hat éven aluli gyerekek kedvezménye valószínűleg változatlan marad.
A közúti közlekedésről szólva elmondta: a kormány elfogadta a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével kapcsolatos koncepcióját, melyben négy ütemes fejlesztés jelenik meg a következő két évtizedre. Azok az autópályák, amelyeknek az előkészítése már olyan fázisban van, tovább épülnek, például a Nyíregyháza-Vásárosnamény, vagy az M43-as román határig tartó szakasza, de ezt követően elsősorban a gyorsforgalmi utak négysávosítását támogatják - mondta az infrastruktúráért felelős államtitkár.
Cikk: | Uniós forrásból újul meg a kelebiai vasútvonal |
Cikk: | Völner: Sok éves hátrányt dolgozhatunk le |
Cikk: | Völner: Háromezer milliárd forintos útfejlesztés 2027-ig |