Kupper András, a képviselőcsoport nap közben összehívott sajtótájékoztatóján Szálka Miklós képviselőtársával együtt a BKV 18-25 százalék közötti tarifaemelési tervét kritizálta. Elmondták, hogy idén is az inflációnál nagyobb mértékben drágultak a közműdíjak és a BKV-tarifák. Elmondták: a "polgári kormány" idején azért volt hasznos a pénzügyminisztériumi vétó, mivel így soha nem nőttek a BKV-jegyek az inflációnál jobban. Kupper András felhívta a figyelmet arra, hogy az állam után a fővárosi önkormányzat az ország második legnagyobb árhatósága. Ezért gyakorlatilag a fővárost tartotta a második legnagyobb inflációgerjesztőnek is. A fideszes politikus bírálta a városvezetést amiatt is, hogy a csütörtöki közgyűlésen szereplő BKV-tarifaemelési javaslatot csak kedden kapták meg a képviselők. Mint mondta, indítványozzák e 150 oldalas előterjesztés levételét a napirendről, hogy érdemben áttanulmányozhassák. Úgy vélte, hogy a december elejére tervezett rendkívüli közgyűlésen a többi közműdíj-emelési tervekkel együtt dönthetnek ez ügyben is. A frakcióvezető sérelmezte, hogy a közgyűlést megelőző házbizottsági ülésen 13 év óta először nem vett részt az MSZP és az SZDSZ frakcióvezetője, képviselője. A politikus elfogadhatatlannak tartja a városvezetés gazdaságpolitikáját, amely szerinte csupán abban merül ki, hogy minden külső hatást átterhelnek a lakosságra. Kupper András leszögezte: a városvezetéshez pénzügyi-gazdasági stratégia szükséges, ami évek óta hiányolható. Atkári János pénzügyi főpolgármester-helyettesre utalva megjegyezte: "az, aki csak átvezetni tudja a hatásokat a költségvetésen, az egy jó könyvelő, de nem gazdasági stratéga, s különösen nem alkalmas egy város gazdasági irányítására". Szálka Miklós a BKV működési nehézségeit taglalva alapgondként említette, hogy a főváros évek óta egyre kevesebb, illetve a benyújtott tervek szerint jövőre semmilyen működési támogatást nem adna a cégnek. Kifogásolta, hogy a tömegközlekedési jegyek áfáját jövőre a kormány 13-ról 15 százalékra emelte, miközben az EU-ban nincs vagy csak 8 százalék áfa van a jegyeken. Nehezményezte a politikus, hogy a Medgyessy-kormány által beígért normatív tömegközlekedési finanszírozás elmaradt, "úgy mint sok más ígéret, ez is az ablakban maradt". A BKV esetében ugyanis a teljesítményarányos finanszírozáshoz 20 milliárd forint kellene a héten jóváhagyott 6 milliárddal ellentétben - tette hozzá.
MTI - fidesz.hu