Az új kerékpárutak kétharmada a XVII. kerületben húzódik, a Pesti út 501. és a Ferihegyi út, valamint a Ferihegyi út és a Hegyalatti utca közötti szakaszon 7 kilométer hosszon épült kerékpárút. Az első szakasz megteremtette a belső Pesti út menti intézmények, illetve a rákoskeresztúri városközpont kerékpáros elérhetőségét, a második szakasz Rákoscsabával kapcsolja össze a központot. A két szakaszon 66 kerékpár tárolására alkalmas helyet is kialakítottak.
Riz Levente (Fidesz-KDNP), Rákosmente polgármestere a projekteket bemutató keddi sajtótájékoztatón elmondta, hogy az elmúlt években intenzív fejlesztésbe kezdtek, mert a kerületben az elmúlt húsz évben alig épült kerékpárut, mindössze pár száz méternyi volt, és azok sem kapcsolódtak egymáshoz. Most 11 kilométeres összefüggő hálózat jött létre, ennek egyik "markáns" eleme a Rákos-patak menti 3,6 kilométeres út.
A polgármester fontos célnak nevezte a belvárossal való kerékpáros összeköttetést is, ehhez Kőbánya felé kell kapcsolódási pontokat kialakítani. Ennek érdekében az egyeztetések már megkezdődtek - tette hozzá.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt emelte ki, hogy a két rákosmenti kerékpárút átadásával kelet-nyugati irányban kerékpárosan átjárhatóvá vált a kerület, de további fejlesztésekre van szükség. A közeljövőben az Eurovelo kerékpárút Budapesten áthaladó szakaszát is bővíteni akarják, ehhez kell csatlakozási pontokat találni a kerületben.
A város többi kerékpárút-építési projektjével kapcsolatban elmondta, Újbudán, a Bogdánfy úton az egyetemváros és a Petőfi híd budai hídfője között felújították az útburkolatot is. Az új szakasz összeköti a Karinthy Frigyes, a Hamzsabégi és a Dombóvári úti kerékpárutat, valamint az Infoparkban lévő nyomvonalat is.
Csepelen, az Ady Endre úton a sziget és Pesterzsébet között is kialakítottak egy kerékpárutat. Erről Vitézy Dávid azt mondta, a Gubacsi híd jelenti a két kerület között az egyetlen kapcsolatot, eddig ezen kerékpározni "életveszélyes" volt. A most átadott szakasz a Kossuth Lajos utcától indul, mintegy 1,3 kilométer hosszú, és csatlakozik majd a Weiss Manfréd út (volt Szabadkikötő út) kerékpársávjához is.
A BKK vezérigazgatója kiemelte, hogy rövidesen egy másik uniós is projekt is elindulhat. Annak keretében országszerte 20 milliárd forintot költhetnek el az Eurovelo európai kerékpárút-hálózat fejlesztésére. Ez Budapestet, illetve észak-dél irányú hálózatának fejlesztését érinti a Duna mentén, a projekt műszaki tartalmát most alakítják ki.
Kérdésre válaszolva Vitézy Dávid azt mondta, nem az a lényeg, hogy milyen hosszú a kerékpárút-hálózat Budapesten, hanem az, hogy ahol van, ott biztonságosan lehessen közlekedni rajta. Vannak ugyanis olyan utak, amelyeket balesetveszély miatt alig használnak. A cél az, hogy minden olyan főútvonalon, ahol igény van arra és műszakilag megoldható, legyen kerékpárút - fűzte hozzá.