Kósa Lajos (Fidesz-KDNP), Debrecen polgármestere elmondta: a Wizz Air június 18-án induló járata Debrecen és London-Luton között a régióban fellendítheti a turizmust. Azzal számolnak, hogy a járat beindulásával a repülőtér jelenlegi 30 ezres éves forgalma 80 ezerre nő.
Mint mondta, Kelet-Magyarországnak saját arculattal és attrakciókkal kell megjelennie a nemzetközi piacon. Megjegyezte, a Wizz Air a marketingjét regionálisan fókuszálva alakítja ki. Akit Budapestre szállítanak, azoknak elsősorban a főváros turisztikai lehetőségeit mutatják be, a Debrecenbe érkezők előtt viszont a Hortobágy, Miskolc vagy Nyíregyháza adottságaival kell előrukkolni - mondta.
Kósa Lajos az MTI kérdésére megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a Lufthansával egy Debrecen és München közötti járat indításáról, valamint kínai partnerekkel egy Debrecenből egy kínai városba indítandó járatról is. Elmondta: a debreceni repülőtér "gond nélkül" készen áll évi 300 ezres utasforgalom lebonyolítására, így esetleges további menetrend szerinti járatok fogadására is. Mint mondta, a Lufthansa minden bizonnyal annak az évi 2 millió utasnak egy részére pályázik, akik a régióból igénybe vették a Malév szolgáltatásait.
Kriza: A két megyeszékhely cégei kölcsönösen jól járhatnak, ha együtt dolgoznak
Kriza Ákos (Fidesz-KDNP), Miskolc polgármestere szerint a borsodi megyeszékhely többek közt operafesztiváljával és filmfesztiváljával, vagy az Európában is egyedülálló miskolctapolcai barlangfürdővel csábíthat külföldi turistákat Debrecenen keresztül Miskolcra. A két város gazdasági együttműködésének kérdéseire kitérve elmondta: Miskolcon jelentős beruházásokat hajtanak végre a megújuló energia alapú fejlesztések terén, Debrecenben pedig a közelmúltban állapodtak meg egy Kínai-Magyar Tiszta Energia Központ létrehozásáról. Ezen a területen a két megyeszékhely cégei kölcsönösen jól járhatnak, ha együtt dolgoznak - fűzte hozzá Kriza Ákos.
A közösségi közlekedés finanszírozásának átalakítását javasolják
A közösségi közlekedés jelenlegi kétszintű finanszírozási rendszerének egységesítését szorgalmazó javaslattal fordulnak Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez a tömegközlekedést saját tulajdonú vállalattal biztosító vidéki városok polgármesterei - jelentette be Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) debreceni és Kriza Ákos (Fidesz-KDNP) miskolci polgármester a pénteki megbeszélésüket követő sajtótájékoztatón Debrecenben.
Kósa Lajos az MTI kérdésére elmondta: a javaslat egyik legfontosabb pontja, hogy a cégek felelőssége korlátozódjon a járműfenntartási feladatokra. "A Volán nem épít utat, de a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) épít villamospályát. (...) A DKV-nak ne kelljen villamospályát építenie, de a BKV-nak se metróalagutat" - fogalmazott Kósa Lajos.
Meglátása szerint a jelenlegi rendszer másik problémája az, hogy "aki saját erőből fejleszt az csőddel néz szembe az amortizációs költségek miatt." A DKV régi, "lerozzant" járműparkjának idején elenyészőek voltak az amortizációs költségek, mióta viszont egy új buszflottát állítottak üzembe, a költségek elszálltak - mondta, hozzáfűzve, hogy erre nem az a megoldás, hogy "akkor hagyjuk az utakon a régi buszokat".
Hozzátette: még folynak az egyeztetések a javaslat részleteiről Debrecen, Miskolc, Kaposvár, Pécs és Szeged polgármesterei között. Kriza Ákos kitért rá, hogy a miskolci villamosprojekt kapcsán csak most fognak szembesülni ezekkel a problémákkal. Szavai szerint tisztázni kell az alapelveket és mindenkire ugyanazok a szabályok kell, hogy vonatkozzanak függetlenül attól, hogy állami vagy önkormányzati fenntartású a közlekedési cég. Kósa Lajos úgy látja, hogy Budapest és a BKV helyzete más nagyságrendű gond, az említett városok tömegközlekedési helyzetével nem hasonlítható össze.
Debrecen készen áll további repülőjáratok fogadására
A debreceni repülőtér "gond nélkül" készen áll évi 300 ezres utasforgalom lebonyolítására, így esetleges további menetrend szerinti járatok fogadására is - mondta Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármester pénteken sajtótájékoztatón a városban.
A politikus az MTI kérdésére megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a Lufthansával egy Debrecen és München közötti járat indításáról, valamint kínai partnerekkel egy Debrecenből egy kínai városba indítandó járatról is. Hozzátette: a jelenlegi 30 ezres éves forgalom a Wizz Air június 18-án induló, Debrecen és London-Luton között közlekedő járatával várhatóan 80 ezerre nő.