A pénteki levélben Cser-Palkovics András a város nevében megköszönte a gyors és hatékony együttműködést, s megelégedésének adott hangot azzal kapcsolatosan, hogy a főpolgármester meghallgatta a fővárosba gépkocsival utazók kérését. A székesfehérvári polgármester jelezte: bízik abban, hogy a döntés az érintett útvonalon rendszeresen közlekedő autósok megelégedésére szolgál.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán döntött arról, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakmai felülvizsgálata nyomán nem helyezi újra forgalomba a Budaörsi úton, az M1-M7 autópálya bevezető szakaszán tavaly nyáron kialakított buszsávot, amelyet 2011 májusában festették fel a Nagyszőlős utcai felüljárónál. A hónap végétől az autósok a belváros irányába az addigi kettő helyett egy sávon haladhattak, emiatt jelentős torlódások alakultak ki. Tarlós István ezért azonnali hatállyal felfüggesztette a buszsáv üzemeltetését.
A 2008-ban elfogadott, uniós társfinanszírozású projekt része volt a régi Budaörsi úton, valamint a Hegyalja úton is egy-egy buszsáv kijelölése, ezeket korábban már üzembe helyezték, a szerződéstől való elállás nem befolyásolja működésüket.
Tavaly júniusban a kialakult dugók miatt éles hangú nyílt levelet írt Tarlós Istvánnak Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere, míg Budaörs független polgármestere, Wittinghoff Tamás tárgyalásokat kezdeményezett a BKK-val. A Levegő Munkacsoport és az LMP közleményben üdvözölte a buszsáv kialakítását, de a párt megjegyezte: a bevezetésre "kapkodva és elnagyoltan került sor".