Elmondta: Magyarország módosító indítványt nyújtott be ahhoz a közös állásfoglaláshoz, amely a törzshálózat 2030-ig megvalósítandó, kötelező kiépítéséről és annak műszaki paramétereiről szól. Végül nem ezt a módosító javaslatot, hanem a britek indítványát fogadták el a tanácskozáson, de Magyarország számára ez is támogatható, mert kimondja, hogy a pénzügyi lehetőségeket figyelembe kell venni a megvalósítás során. A szigorú műszaki kritériumokról - a 22,5 tonnás tengelyterhelés, valamint a 750 méteres vonathossz biztosításáról - a magyar fél előzőleg közölte: azt csak az újonnan épített vagy felújított vasútvonalakra tudja elfogadni, a teljes vasúti törzshálózaton ugyanis a következő évtized végéig Magyarország elegendő forrás hiányában szinte biztosan nem lenne képes eleget tenni a fenti elvárásoknak. Völner Pál szólt arról is, hogy a dán uniós elnökség által benyújtott kompromisszumos javaslatok nyomán eloszlottak azok a korábbi aggodalmak, amelyek szerint az európai közlekedési folyosók "nemkívánatos szintté" alakulhatnak a törzshálózaton belül.
A mostani uniós tanácskozáson elfogadták a tíz fő európai közlekedési folyosóról szóló dokumentumokat, az azokhoz kapcsolódó térképekkel együtt. Közös szöveget fogadtak el a tanácskozás résztvevői a légi forgalom földi kiszolgálásának témakörében is.