Ahogy az elmúlt napok híradásaiból kiderült, Budapest és Budakeszi között az elmúlt években vitás helyzet állt fenn, mely mindenképp intézkedést igényel, hisz az európai uniós és a hazai jogszabályokra tekintettel a buszközlekedés fenntartása kizárólag akkor lehetséges, ha az érintett ellátási felelősök, így BKK, Budakeszi Város Önkormányzata, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megállapodnak. A megállapodásban rögzíteni kell a közlekedés rendjén túlmenően a finanszírozást is. Ellenkező esetben a buszjáratok közlekedése nem csak vállalhatatlanul veszteséges, hanem jogszabálysértő is lenne. Különösen igaz ez a 2012. április 30. utáni állapotra, amikor lejár a BKV Zrt. jelenlegi közszolgáltatási szerződése.
A Budapesti Közlekedési Központ, a BKV Zrt. és a Budakeszi Város Önkormányzatának vezetése pénteken ezért újabb tárgyalást folytatott le, és bár igen távolról indult a felek álláspontja, sikerült megállapodásra jutni. A dr. Csutoráné dr. Győri Ottília, Budakeszi polgármestere és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a tárgyalások eredményeként ma megállapodott a Budapest és Budakeszi között közlekedő 22-es autóbuszcsalád jövőjéről. A mai napon megkötött elvi megállapodás a Budakeszi Város Önkormányzata képviselő-testületi ülésén hozandó döntéssel, a Fővárosi Önkormányzat megerősítő döntésével, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hozzájárulásával válhat véglegessé és hatályossá.
A feleknek a kérdések részletes áttekintése után sikerült mindkét fél számára a korábbinál előnyösebb megállapodásra jutniuk. Eszerint a 22-es buszcsalád közlekedése 2012. május 1. után is biztosított. Az üzem finanszírozásához Budakeszi Város Önkormányzata pénzügyileg érdemben hozzájárul, valamint Budapest is jelentős mértékben finanszírozója marad a közös érdekeket szolgáló buszközlekedésnek.
„A Budakeszi és a BKK között létrejött megállapodás sok éves vita végére tesz pontot és Budapest számára igen előnyös, hisz Budakeszi részt vállal a 22-es buszok finanszírozásából és fejlesztések révén még növelhetjük is az utasok számát, így pedig csökkenhet a Budakeszi úton autóval közlekedők száma, versenyképesebb lehet a tömegközlekedés” – mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.
„Budakeszi számára rendkívül fontos a magas színvonalú és sűrű buszszolgáltatás, ezért örülünk, hogy a település nehéz anyagi helyzete ellenére is sikerült megállapodást találni a BKK-val. Az egyezség nyomán mindenki megnyugodhat városunkban, hiszen május után is közlekednek a kék buszok a településen. A 222-es menetrendjének bővítésével pedig Budakeszi egy részéről nem csak csúcsidőben, hanem hétköznap és hétvégén egész nap hosszú gyaloglás nélkül lesz elérhető Budapest és a település más részei.” – mondta a megállapodást követően Budakeszi polgármestere, dr. Csutoráné dr. Győri Ottília.
A Felek megállapodása alapján május 1-jei bevezetéssel fejlesztések is történnek. Egyebek mellett bővül a Honfoglalás sétányhoz közlekedő 222-es autóbusz szolgáltatása, ezentúl csúcsidőn kívül és hétvégén is közlekedik majd 30 perces követéssel, így az érintett lakosság kevesebb gyaloglással éri el a buszjáratokat. A 22E jelzésű gyorsjárat ugyanakkor - a 22-es járathoz képest mérhető időnyereség minimális értéke miatt - megszűnik, járművei beolvadnak a 22-es alapjáratba, amely így várhatóan egyenletesebben közlekedhet. A 922-es éjszakai járat változatlanul fennmarad. A felek további kedvező változásokról is tárgyalásban állnak.
Tarlós István főpolgármester elvárásait is követve a BKK továbbra is dolgozik az agglomerációs közlekedés fejlesztésén és a településekkel való megállapodáson, jövő hét szerdán ezért az utolsó hiányzó megállapodás megkötése érdekében Dr. György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid Solymár polgármesterével folytatja a tárgyalásokat, hogy a 64-es buszcsalád közlekedése is fennmaradhasson május után és végre legyen megállapodás főváros és a település között.