A tárca ezt azzal kapcsolatban közölte, hogy a Népszabadság pénteki információi szerint a MÁV kettészakad. A központi szervezet nemzeti pályavasúti szolgáltatóként a Magyar Fejlesztési Bankhoz kerül a 7800 kilométer vasútvonallal és ingatlanvagyonával együtt, a MÁV-Start pedig a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnél marad. Az NFM dolga lesz a szakmai irányítás, és a menetrendek megrendelése. A vasutat és az autóbuszos szolgáltatókat összefogó közlekedési holding tervét viszont elvethetik.
Az NFM közleménye szerint a MÁV teljes körű adósságkonszolidációjának elmaradása, a fennmaradó banki kötelezettségek, jelzálogok a közösségi közlekedés intézményrendszerének átalakításával kapcsolatos eredeti tervek és ütemezés felülvizsgálatát tették szükségessé.
A szervezeti átalakítás tartalmát, lehetséges módját a megváltozott keretfeltételekhez kell igazítani. Az ezzel kapcsolatos döntések előkészítése folyamatban van, a részletekről a végleges kormányzati döntések meghozatalát követően adható pontos tájékoztatás - közölte a tárca.
Az NFM szerint a közösségi közlekedés átalakításától elvárt eredmény az egyéni közlekedéssel szemben versenyképes, pénzügyi és környezetvédelmi szempontból is fenntartható személyszállítási szolgáltatásokat kínáló rendszer kialakítása és működtetése.
A megújuló közösségi közlekedés a rendelkezésre álló lehetőségek keretei között a kötöttpályás közlekedés szerepének és funkciójának megőrzését kiemelt jelentőséggel kezeli - közölte a minisztérium.