Az Új Széchenyi Terv támogatásával az ÁAK 13,2 milliárd, a MÁV 12,4 milliárd, a Magyar Közút 11,4 milliárd, a GYSEV pedig 982 millió forintot fordíthat közlekedésbiztonsági beavatkozásokra a társaságok által üzemeltetett hálózatokon. Az építési engedélyezést jellemzően nem igénylő munkálatok legkésőbb 2015 második felére befejeződnek. Eredményük így hamarosan megmutatkozhat a baleseti statisztikai adatok további javulásában. A projektek közös jellemzője a hatékonyság, általuk viszonylag kis költségráfordítással komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkentésében, kimenetelük enyhítésében, az okozott személyi és anyagi károk mérséklésében – hangsúlyozta a helyettes államtitkár.
A közúti közlekedési balesetekben elhunytak száma az elmúlt évtizedben közel a felére, 1 239-ről 646-ra csökkent Magyarországon. Hasonlóan kedvező adatok – nagyságrendekkel kisebb járműállomány és forgalom mellett – az 1960-70-es évekre voltak jellemzőek. A szaktárca biztonságosabb közúti infrastruktúra kiépítésével és az intelligens technológiák elterjedésének ösztönzésével is támogatja a baleseti mutatók további javulását.
A minisztérium kezdeményezésére az Új Széchenyi Tervben első alkalommal különítettek el célzott forrásmennyiséget, összesen 50 milliárd forintot személysérüléses balesetek megelőzését elősegítő infrastruktúrafejlesztésekre. A tételes projektlista a problémákat, baleseti gócpontokat a legalaposabban ismerő vasúttársaságok és közútkezelők szakmai javaslatai alapján állt össze.
Az ÁAK 2014 végéig hajtja végre az eltervezett beruházásokat, amelyek közül Schváb Zoltán az intelligens forgalomirányító rendszerek fejlesztését emelte ki. Az útkezelő korszerű változtatható jelzésképű táblákat, forgalomfigyelő kamerákat, meteorológiai érzékelőket és forgalomszámláló hurkokat telepít a gyorsforgalmi hálózaton. E fejlesztések a balesetek megelőzése mellett az utasok gyorsabb eljutását szolgálják, színvonalas és gyors tájékoztatásukat is segítik.
Cikk: | NFM: folyamatban van a közösségi közlekedés átalakítása |