Cseresnyés Péter (Fidesz-KDNP) közölte: az eredetileg mintegy 140 millió forintos beruházás végül 120 millió forintból valósult meg. A program részeként a helyi általános iskolásoknak a kerékpározás szabályait is bemutatták be, illetve oktatták, hogy biztonságos hétköznapi közlekedési eszközként használhassák a kétkerekűeket. A 2.600 méternyi kerékpárút hamarosan része lehet annak a bicikliút hálózatnak, amely a Kis-Balatont és Zalakarost, a másik irányba pedig a horvátországi Csáktornyát (Cakovec) és Kaproncát (Koprivnica) köti össze Nagykanizsán át a balatoni kerékpáros körúttal. A város ugyanis két további pályázat révén szeretné folytatni a bicikliutak fejlesztését - fejtette ki a polgármester.
Tárnok Ferenc, a nagykanizsai polgármesteri hivatal városfejlesztési osztályának vezetője a beruházás adatait ismertetve elmondta: a közbeszerzési pályázat után tavaly nyáron kezdődött el az építkezés a Hevesi utcával, illetve a 61-es főúttal párhuzamosan. A 2600 méteres út 3,6 méter szélességű, osztott pályás, vagyis a gyalogosok és a kerékpárosok számára is külön sávot alakítottak ki. Az építkezés tavaly nyári indításakor tartott sajtótájékoztatón elhangzott: a beruházás eredetileg számolt 140,6 millió forintos költségére 119,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a város a Nyugat-dunántúli Operatív Program pályázatán. A fejlesztés révén csaknem 15 kilométer hosszú lett a Nagykanizsát behálózó kerékpárutak hossza.
Az új kerékpárúton közvetlenül egyelőre nem érhető el a nagykanizsai Csónakázó-tó, mert az utolsó néhány száz méter a 61-es főút elkerülő szakaszának építési területe. Ezt az elkerülő utat és ezzel együtt az alatta átvezető kerékpáros szakaszt eredetileg már 2010 őszére be kellett volna fejezni, de az út még mindig félkész állapotú, az építkezés hónapok óta áll, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ezért kötbért követel a kivitelező Euroaszfalttól.