A páneurópai négyes számú közlekedési folyosó Békéscsaba-Lökösháza közötti szakaszán 2013-ban korszerűsítési munkálatok indulnak uniós támogatásból, a Békéscsabát érintő beruházások összege negyven milliárd forint, száz százalékos támogatás mellett. A fejlesztés alapjaiban rendezi majd át a városi közlekedés szerkezetét és biztonságát, hasonló volumenű közlekedés-fejlesztés támogatás nélkül évtizedeket igényelt volna - mondta el Vantara Gyula polgármester.
A kivitelezési munkálatok a mezőmegyeri aluljáró építésével indulnak 2013-ban és az összes többi, várost érintő fejlesztés 2014-ben. A projektnek köszönhetően javul Békéscsaba nemzetközi megközelíthetősége, a páneurópai vasúti folyosó az egyik legfontosabb összeköttetést jelenti Európa és a Balkán között, csökken a menetidő Budapest és Békéscsaba között, a vasúti pályaszakasz korszerűsítése után óránként 160 kilométer sebességgel közlekedhetnek a vonatok. Békéscsaba a város logisztikai felértékelődésére és a befektetők nagyobb érdeklődésére is számít a beruházást követően.
A Békéscsabát érintő vasúti és közúti beruházások keretében átépítik a vasútállomás teljes vágányhálózatát a, a fővágányokon a vonatok 120 kilométeres sebességgel haladnak át. Megújul az állomás épülete és a műemlékvédelem alatt álló peron-tető, új parkoló lesz és korszerű utas-tájékoztatási rendszer.
A komplex közlekedésfejlesztési program részeként a város több pontján épülnek különböző szinteken korszerű és biztonságos közúti csatlakozások kerékpár utakkal, gyalogos átkelőkkel, több vasúti átjáró megszűnik, átjárhatóbb lesz a vasúton túli Jamina városrész és a vasúton inneni belváros, gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés a városrészek között gépkocsival, kerékpárral és gyalogosan.