A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium változatlanul a közösségi közlekedés pártján áll az egyéni megoldásokkal szemben. A közösségi közlekedést a továbbiakban is a vidék lakosságmegtartó erejének fokozása, gazdaságfejlesztési lehetőségeinek bővítése szempontjából meghatározó jelentőségű eszközként tartja számon. A közszolgáltatások folyamatos, biztonságos működése érdekében szükséges a menetrendi kínálat már rövidtávon jelentős hatékonyságjavulást eredményező összehangolása, a párhuzamosságok kiszűrése. A közúti és vasúti kapacitások egyidejű, teljes körű felülvizsgálatát követően meghozott intézkedések a vállalati kereteket meghaladva a szolgáltatók összességét egységben kezelik.
A menetrendi összehangolás egyik célja, hogy ahol megfelelő vasúti szolgáltatás áll rendelkezésre, ott a kötöttpályás közlekedés elsőbbsége érvényesüljön. A minőségi kötöttpályás közlekedéssel ellátott viszonylatokon a párhuzamos, jellemzően autópályás autóbuszjáratok kínálata szűkült a vasút versenyhelyzetének erősítése érdekében. Az április közepétől nem közlekedő vonatok a közelmúltban elvégzett utasszámlálások alapján kihasználatlannak bizonyultak, a meglévő vagy bővített autóbuszos kínálattal jól helyettesíthetőek.
A szaktárca folyamatosan nyomon követi az utazási igényeket, és ha változásuk ezt indokolja, a szükséges menetrendi módosításokról soron kívül intézkedik. Az összehangolással 2012-ben az előzetes számítások szerint mintegy 8 milliárd forint takarítható meg a helyközi közösségi közlekedésben. A teljes éves hatás a későbbiekben elérheti a 12 milliárd forintot is. A minisztérium ellenőrzi majd a módosítások MÁV Csoport belső költségstruktúrájára gyakorolt hatásait.
A menetrendek és a szolgáltatások összehangolása mérsékli a közösségi közlekedés veszteségeit. A vasútközpontú közlekedési munkamegosztás helyreállítása irányába mutató jelentős előrelépés, hogy a módosítások a nyereséges buszjáratokról jelentős utasforgalmat irányítanak át a magas színvonalú szolgáltatást kínáló vonatokra. A menetrendi intézkedéseken túl számos, a közösségi közlekedés versenyképességének előmozdítását szolgáló döntés és lépés várható a közeljövőben. Az ágazat fenntartható finanszírozását célozzák a jogszabályi környezet együttműködést erősítő egységesítése (személyszállítási törvény), a tarifa- és kedvezményrendszer folyamatban lévő újragondolása, a már megtett és tervezett vállalati hatékonyságjavító intézkedések is.