Renars Griskevics tájékoztatott arról, hogy a Szajol-Püspökladány vasútvonal-szakasz rekonstrukciója három év alatt mintegy 60 ezer köbméternyi betont igényel. Elsősorban ezt a projektet fogja kiszolgálni a Jász-Nagykun-Szolnok megyei kisváros határába telepített világszínvonalú, óránként 110 köbméter kapacitású, Kaiser 7 típusú keverőegység. Ezzel egy időben egy környezetbarát mixermosót is beüzemeltek a területen, amellyel a cementkiporlás miatti környezetterhelést minimalizálják – tette hozzá. Az építkezés alig másfél hónap alatt, mintegy 150-200 millió forintból valósult meg, és amennyiben a térség építőiparának fejlődésével a helyi igényekre alapozva is érdemes fenntartani, a vágányfelújítást követően sem szerelik le az üzemet.
Az eseményen Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter úgy fogalmazott: a Budapest-Debrecen vasútvonal Magyarország egyik legfőbb közlekedési ütőere, a CEMEX Hungária Kft. beruházásában pedig összekapcsolódik a környezetvédelem, a munkahelyteremtés, valamint a vidékfejlesztés. Rámutatott: a jelenleg tucatnyi szakembert foglalkoztató új karcagi vállalkozás létszáma a csúcsidőszakokban 20 embernek biztosít majd munkalehetőséget. Bár ez nem tartozik a nagy léptékű munkahelyteremtések sorába, ám a térség országos átlag feletti munkanélküliségének ismeretében jelentőséget kap.
Varga Mihály, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár köszöntőjében arról beszélt: a magyar építőipar 4-5 éve folyamatosan hanyatlik, ám már egy halvány reménysugár látszik az alagút végén”. Ezt jelzi, hogy az utóbbi időszak holtpontjáról elmozdulva javultak az ágazat szereplőinek gazdasági várakozásai – húzta alá.