Sajnálatos dolog, hogy a Főváros csak az EU-nak tulajdonított intézkedése hatására gondolkozik el azon, amit már 13 éve meg kellett volna tennie a BKV finanszírozása terén, vagyis a megrendelt szolgáltatásokért állni a számlát. Ezzel szemben minden évben a főváros lényegesen kevesebb forrást utalt át a közlekedési Vállalatnak. Erre minden ÁSZ vizsgálat kitért és törvényellenesnek minősítette a főváros gyakorlatát. Ez 13 év alatt a BKV szolgáltatási színvonalának leértékeléséhez vezetett. A mindenkori pénzügyi vezetést is súlyos felelősség terheli abban, hogy a Személyközlekedési Törvényt 10 éve nem engedik beterjeszteni. A koncepcióban pedig egyértelműen szerepel, hogy nem kényszeríthető egyetlen gazdasági szervezet sem veszteséges működésre. A BKV Rt. tulajdonosa a Fővárosi Közgyűlés, így a gazdaságos üzemeltetést neki kell biztosítani. Ez a gyakorlat rendkívüli módon sújtotta MÁV Rt.-t is. Mint a MÁV volt igazgatósági tagja többször kezdeményeztem a törvényjavaslat beterjesztését.
Budapest, 2003. december 5.
dr. Szálka Miklós
Városüzemeltetési Bizottság alelnöke