A Városháza közleménye szerint a vonalon közlekedő szerelvények felújításáról a főpolgármester már 2011-ben rendelkezett, és az jórészt meg is történt. A városvezető a pályaszakasz felülvizsgálata mellett elrendelte a felelősség kérdésének vizsgálatát is a hármas metró "évtizedes általános elhanyagolt állapotáért". A hivatal azt is leszögezte: az alagutakban csak műszakilag engedélyezett szerelvények közlekedhetnek.
A BKK és a BKV arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a hármas metróvonal biztonságos működtetéséért felelős BKV műszaki vezetése "üzemeltetői felelőssége teljes tudatában kijelenti, hogy a vonal nem életveszélyes, az üzemeltetés biztonságos". Megjegyezték ugyanakkor, hogy felújítás időszerűsége és szükségessége kétségtelen tény, annak további késedelme pedig hordozhat magában növekvő kockázatokat.
Mint írták, az elmúlt másfél évben a fővárosi önkormányzat, a BKK és a BKV vezetése mindent elkövetett annak érdekében, hogy a hármas vonal felújítására a szükséges forrásokat biztosítsa, az uniós forrásokat megszerezze. Felidézték, hogy Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató is számos alkalommal fordult a támogató szervezetekhez, mert a főváros és a BKV nem rendelkezik elegendő saját forrással a sok tíz, akár 100 milliárd forintos beruházáshoz, e célra pedig uniós források elérhetőek.
A közlemény szerint a BKK vezetője legutóbb éppen a héten fordult a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez a 3-as metró felújításának támogatása érdekében, s bíznak a mihamarabbi pozitív elbírálásban.
Kitértek arra is, hogy az elmúlt másfél évben - a Fővárosi Közgyűlés döntése nyomán - a Budapesti Műszaki Egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem felmérte a hármas metró járműveit, ennek ajánlásait pedig a BKV megfogadta. Hozzátették, hogy Tarlós István utasítására az elektromos berendezések, továbbá az infrastruktúra állapotának átfogó műszaki felülvizsgálata is haladéktalanul megtörténik.
A BKK és a BKV azt is megjegyezte, hogy "a 3-as metró állapota nem az elmúlt hónapokban, és nem is 1-2 év alatt romlott le, 2010-ig bezárólag pedig lényegében semmilyen előkészületet nem tett a főváros vezetése a 3-as metró szükséges felújítására, amely kapcsán a felelősség vizsgálata is elengedhetetlen. Egy metrószerelvény cseréje a forrásbiztosítással, közbeszerzéssel, típusengedélyeztetéssel, gyártással együtt minimum 4-5 év, tehát ahhoz, hogy mostanra legyenek új szerelvények, a döntéseket 2006-2007-ben kellett volna meghozni - mondanunk sem kell, hogy még csak előkészítő jellegű döntés sem született akkoriban" - áll a közleményben.
Az észak-déli vonal népligeti állomásánál múlt szombaton két darab, egyenként két négyzetméteres rész szakadt le a díszmennyezetből. Kedden ideiglenesen óránkénti 20 kilométeres sebességre kellett korlátozni a metrók sebességét a hármas vonalon, mivel a Nagyvárad tér és a Népliget között, a belvárosba vezető pálya egyik kitérőjében úgynevezett sínfejkitörést találtak. Pénteken az egyik szerelvény vezetőfülkéjében izzottak elektromos kábelek, tűz nem keletkezett, ugyanakkor a műszaki hiba miatt egy ideig pótlóbuszok szállították az utasokat a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között.