FIDESZ.HU > Vélemények > Interjú |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Hatalmas árat kell fizetni Demszky "álmaiért"
|
|
A fővárost emésztő gondok sokasodnak, s még ha lépésről lépésre is próbálja a balliberálisok által 20 év alatt okozott kárt enyhíteni, a káoszt felszámolni, Tarlós István ma már kénytelen szóvá tenni, hogy elődje, Demszky Gábor túlságosan alapos munkát végzett. A Magyar Nemzetnek adott interjújában szóba kerül az orosz államadósság is, amelyből ingyen megépülhetett volna a 4-es metró. S amely éppúgy felszívódott, mint Demszky a közéletből. |
|
Létrehozva: 2012. május 15., 10:07 |
Tarlós István a Magyar Nemzetnek adott interjúban úgy fogalmazott: állandó a siránkozás, a düh és a kommunikációs trükközések a 20 évnyi Demszky-éra képtelenségeit védendő; refrénként ismételgetik, hogy „ne mutogassatok vissza, oldjátok meg a problémát”. A főpolgármester most már úgy véli, hogy kommunikációja túlságosan kíméletes volt eddig. „A 3-as metró állapotával ugyanis átkerültünk egy határon” – fűzte hozzá.
Tarlós emlékeztetett: 2010-ben súlyos adósságokkal szembesültek. A BKV adóssága, az őrület határáig lepusztult közösségi járműállomány, az alig hihető Alstom- és Siemens-szerződés, a CET szerződése, az elképesztő privatizációs szerződések és a botrányos külső megbízási szerződések tucatjai, amelyek jó része már a nyomozó hatóság asztalán van, totálisan elmaradt csatornázási kötelezettségek, közszolgáltató cégek félig kirobbant botrányainak sora, majdnem teljesen kezeletlen hajléktalanprobléma, és e mellé brutális pénzhiány, valamint ezret meghaladó számú lezáratlan per terheli az önkormányzatot.
A főpolgármester elmondta, hogy a „metróügyek” – a 3-as vonalának kirobbant botrányát is ideértve – iszonyatos pénzt jelentenek. „Kénytelen vagyok azt mondani, hogy ezzel már a Demszky-hagyaték következtében szükségállapot-szerű helyzet állt elő Budapesten” – fogalmazott, hozzátéve: Demszky Gábor megálmodta a 4-es metrót, és ennek érdekében hosszú távon lekötötte a város erőforrásait, ráadásul megmagyarázhatatlanul kedvezőtlen szerződésekkel. A 4-es metró költségei meghaladják az 530 milliárd forintot, emellett a főváros teljes évi költségvetése felfelé kerekítve összesen 400 milliárd forint.
Tarlós emlékeztetett arra is, hogy a Horn-kormány idején Oroszország felajánlotta, a volt Szovjetunió adóssága törlesztése egy részének fejében megfúrják az alagutat, és nyugati technikával szerelik fel a rendszert. Ez sem az akkori kormánynak, sem Demszkynek nem kellett.
A teljes cikket a keddi Magyar Nemzetben olvashatja.