A Magyar Közút 69 bel- és külterületi csomópontban szüntet meg korábban feltárt baleseti gócokat egyebek mellett balra kanyarodó sávok kiépítésével, akusztikus burkolati jelek, jelzőtáblák telepítésével, jelzőlámpás forgalomirányítás bevezetésével. Középszigetek építésével, gyalogos korlátok, tartós burkolati jelek létesítésével tesz biztonságosabbá 11 gyalogos-átkelőhelyet. 520 km főúti szakaszon 255 ezer fm korlátot cserél magasabb visszatartási fokozatúra. A fejlesztésekkel 50 balesetveszélyes külterületi buszmegállóban irányonkénti változtatható jelzésképű tábla léptet érvénybe sebességkorlátozást a gyalogosmozgások idejére. 355 jelzőlámpás csomópont hagyományos izzós fénypontjait jobban látható, energiatakarékos LED-ekkel váltják fel, 713 helyszínen pedig járműérzékelőket telepítenek a lámpák forgalomfüggő működtetésének bevezetése érdekében.
Minisztériumi kezdeményezésre első alkalommal különítettek el célzott forrásmennyiséget, összesen 50 milliárd forintot személysérüléses balesetek megelőzését elősegítő infrastruktúrafejlesztésekre az Új Széchenyi Tervben. A tételes projektlista a problémákat, baleseti gócpontokat a legalaposabban ismerő vasúttársaságok és közútkezelők szakmai javaslatai alapján állt össze.
Az Új Széchenyi Terv támogatásával az ÁAK 13,2 milliárd, a MÁV 12,4 milliárd, a Magyar Közút 11,4 milliárd, a GYSEV pedig 982 millió forintot fordíthat közlekedésbiztonsági beavatkozásokra a társaságok által üzemeltetett hálózatokon. A Kormány márciusban döntött a négy kiemelt projektjavaslat akciótervi nevesítéséről. A sosem látott mértékű országos közlekedésbiztonsági programban első körben 38 milliárd forint értékben indulhatnak meg személysérüléses balesetek megelőzését elősegítő vasúti és közúti infrastruktúrafejlesztések.
Az építési engedélyezést jellemzően nem igénylő munkálatok legkésőbb 2015 második felére befejeződnek mind a négy hálózaton. A projektek közös jellemzője a hatékonyság: általuk viszonylag kis költségráfordítással komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkentésében, kimenetelük enyhítésében, az okozott személyi és anyagi károk mérséklésében.