Az átszervezés keretében jelentős, részben vezetői létszámcsökkentésre került sor, és megszűnt az a gyakorlat, mely által a cég dolgozói egyúttal politikai funkciókban is kapcsolatban álltak a céggel. Az intézkedés következtében már 2011-ben 88 millió forintos megtakarítás keletkezett a vállalat bérköltségében, pedig a létszám-racionalizáció közel 50 milliós költségei is a 2011-es évet terhelik.
Pályázatíró divízió jött létre a kiemelt fejlesztések menedzselésére Európai Uniós források bevonásával, valamint az eredményes működésre tekintettel 2012 márciusától a városüzemeltetési feladatokat is a Zuglói Zrt. végzi az önkormányzat számára. A cég új vezetése által elvégzett felülvizsgálatok alapján új, hatékony rendszerben történik az önkormányzati bérleti díj és közműhátralékok beszedése is, ugyanis nagyságrendileg 300 millió forintos hátralék halmozódott fel az előző vezetések alatt.
A vagyonkezelő 2011-ben elvégezte a lakástörvény által előírt éves felülvizsgálatot a szociális lakbérre való jogosultság ellenőrzésére. Ennek eddigi elmaradása éves szinten kb. 60-100 millió forint bevételkiesést okozott az önkormányzatnak az elmúlt időszakban. A társaság emellett több területen átszervezte tevékenységét, melynek eredményeképpen hatékonyabban és takarékosabban tudja ellátni a rábízott feladatokat. Számos, az önkormányzat érdekeit érvényesítő rendeletmódosítási javaslattal élt, valamint korszerű vagyonkezelési koncepciót dolgozott ki. Mindezen tevékenységek következtében a cég 2011-ben közel 100 millió forintos eredményjavulást ért el.