FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Elkészültek az elővárosi gyorsvasút tervei Debrecenben
|
|
Elkészült Debrecenben és vonzáskörzete kötöttpályás elővárosi gyorsvasút-fejlesztésének részletes megvalósíthatósági tanulmánya, amit hétfőn mutattak be a városházán a tervezők |
|
Létrehozva: 2012. május 21., 14:46 | Utoljára frissítve: 2012. május 21., 16:09 |
Pajna Zoltán (Fidesz), Debrecen alpolgármestere a bemutató helyszínén az MTI-nek elmondta: az Európai Unió 2014-2020 költségvetési időszakához igazodva szeretné elérni, hogy ütemezetten elkezdődjön Debrecen elővárosi közlekedési fejlesztése.
A hosszú távú projektben növelnék a kötöttpályás közlekedés arányát annak érdekében, hogy lerövidüljön a közlekedési idő Debrecen 450 ezres agglomerációjában - tette hozzá. Pajna Zoltán tájékoztatása szerint a fejlesztés első ütemében vasúti pályaépítésre, megállók, peronok kialakítására kerülne sor.
Szeretnék bekapcsolni a vasúti közlekedésbe a debreceni repülőteret, de szerepel az elképzelésekben a hajdú-bihari megyeszékhely és Nagyvárad vasúti összeköttetésének megoldása is - fűzte hozzá az alpolgármester.
Elmondta, hogy a jelenlegi Nagyállomás mellett kialakítandó intermodális központ ügye már előrébb tart: a 767 millió forintos beruházás kétfordulós tervpályázatát meghirdették. A központ biztosítja majd az "átjárhatóságot" a vasúti, az autóbusz és a villamos közlekedés között.
A Debrecen és vonzáskörzete kötöttpályás elővárosi gyorsvasúti közlekedési rendszer fejlesztésével kapcsolatos hatástanulmányt a Közlekedés Kft. vezetésével hármas konzorcium készítette el - ismertették a városházán.
A közösségi közlekedés fejlesztésére három változatot - minimál, vasútra hangsúlyozott és átjárható közlekedési rendszer - dolgoztak ki, amelyek megvalósítása 2014-es árakon számolva 22,5 milliárd, 28,7 milliárd, illetve 40,25 milliárd forint lenne.
A magas költségek miatt prioritási sort állítottak fel a tervezők a beruházás több szakaszban történő megvalósítására.
A tervek között úgynevezett "tram train" megoldások is vannak, ami azt jelenti, hogy vasúti szerelvények is közlekednének belvárosi villamos vonalakon, illetve a villamosok is igénybe vehetnék a vasúti pályákat, ilyen formán összekötve Debrecent a környező településekkel.