Répás Orsolya tájékoztatása szerint az európai uniós forrásból megvalósuló beruházás eredményeként - a gyalogosok számára biztonságosan megközelíthetően - egy helyszínre kerül majd a vasútállomás, valamint a helyi és a távolsági busztársaságok pályaudvara, a belváros pedig újraegyesül a donneri városrésszel.
A gyalogosok számára akadálymentes aluljárók épülnek a buszpályaudvar és a vasútállomás között, az autóbusz-pályaudvarok mostani helyén pedig P+R parkolók épülnek. Az 1872-ben épült vasút miatt 1897-ben megszűnt a közvetlen átjárás a donneri városrész és a belváros között, ezek a beruházásnak köszönhetően most újból egyesülnek - ismertette a szóvivő, aki arról is beszámolt, hogy a csomópont megépülése után a vasúti vágányok száma kevesebb lesz, és a teherforgalom sem terheli majd a belvárost.
Közölte: a tervezők a napokban elkezdik felmérni az utazási igényeket, illetve szokásokat, a fejlesztés várható hatásait. Több napon át figyelik majd a közúti járművek, a tömegközlekedést igénybe vevő utasok, a kerékpárosok és gyalogosok szokásait, felmérik a parkoló járműveket és megkérdezik a megállókban várakozó utasokat is, hogy olyan terv készüljön, amely a legjobban szolgálja a kaposváriak igényeit.
Szita Károly, Kaposvár fideszes polgármestere egy korábbi sajtótájékoztatón arról számolt be, hogy az akár már 2012 végén megkezdődő, több mint 30 milliárd forint értékű integrált közösségi közlekedésfejlesztés részletes megvalósíthatósági tervének elkészítésére az önkormányzat 378 millió forint pályázati támogatást nyert el. A várhatóan 2015 végére befejeződő, teljes egészében uniós forrásból megvalósuló beruházással kapcsolatosan a polgármester úgy fogalmazott: átláthatóbb, logikusabb közlekedést, valamint egy új városrészt nyernek a kaposváriak.