Miután a mintaprojekt által vizsgált szolgáltatói kultúra minősége hat az emberek gondolkodásmódjára, egymáshoz való viszonyára, hozzájárul az értékalapú társadalom megteremtéséhez - tette hozzá a település humánpolitikai vezetője a szolnoki tanácskozás tájékoztatóján.
Hegedűs Mária projektvezető elmondta: a modell a város közszolgáltatóit és vállalkozó szervezeteinek szolgáltatását vizsgálja, így az iskolákét, a hivatalokét, a rendőrségét, a tűzoltóságét, a kulturális, szociális szervezetekét, az egészségügyi alapellátókét, valamint a víz- és energiaellátást, illetve a közösség közlekedést biztosítókét. A mintaprojektbe 34 szolgáltató kapcsolódott be a Tisza-parti megyeszékhelyen.
Első lépésként 2009-2010-ben több mint 80 ezer lakost kérdeztek meg, 20 ezer értékelhető válasz született. Ezek elemzésekor többi között kiderült, hogy leginkább a szolgáltatást nyújtók és igénybe vevők partneri viszonya, illetve a szolgáltatók által működtetett rendszerek nyilvánossága fejleszthető.
A mintaprojekt "menetrendjében" a következő teendő idén ősszel a lakossági elvárásainak és elégedettségének felmérése, ennek alapján értékelhető az eltelt két év munkája, és meghatározhatják a további fejlesztési pontokat.