A módosításra azért lenne szükség, mert a kivitelező nem tudja tartani az eredetileg megszabott május 31-i határidőt. Bár a kivitelező ATK-Debrecen konzorcium korábban jelentős adósságot halmozott fel alvállalkozóival szemben, Kósa Lajos tájékoztatása szerint a csúszást az okozza, hogy a járműtenderen győztes spanyol gyártó még csak most küldi az utolsó adatokat a járműremíz és a pálya paramétereinek véglegesítésére. "Sem a város, sem a kivitelező nem tehet arról, hogy csak a hatodik járműtender lett eredményes. Amíg nem volt ismert a gyártó, nem ismerhették a paramétereket sem" - fogalmazott Kósa Lajos.
A város előtt két lehetőség van: vagy módosítják a szerződést és új határidőt jelölnek ki, vagy hagyják azt lejárni, és új közbeszerzést írnak ki a munkák befejezésére. Kósa Lajos felhívta a figyelmet arra, hogy utóbbi esetben sokkal többe kerülne a beruházás. Leszögezte azonban, hogy a város sem kötbérről, sem a bankgaranciákról nem mond le.
Ha módosítják a szerződést, a kötbérezést részhatáridőkhöz fogják kötni. Ebben a kérdésben megvárják az irányítóhatóság véleményét, annak az illetékese jelenleg is Brüsszelben tárgyal az ügyről.
Az Arcadom Zrt., a Keviép Kft. és a Tóth TD Kft. alkotta konzorcium 2010 őszén kezdte el a 7,54 milliárd forintos beruházást. Ez év márciusára a pénzügyi vezető Arcadom mintegy 900 milliós adósságot halmozott fel partnereivel szemben. Márciusban a kifizetések elmaradása miatt az alvállalkozók levonultak a munkaterületről és tüntetést is kilátásba helyeztek. Néhány héttel később a városvezetés közleményben arról tájékoztatott, hogy a kivitelező el tudja végezni a szükséges munkákat és a szerződés módosítását kérik.
Miklóssy Ferenc, a Keviép Kft. ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: cégüknek még 150 millió forinttal tartozik az Arcadom, ők ennek ellenére minden alvállalkozójukat kifizették.