FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
"Demszkyék a 4-es metróval tönkretették a várost hosszú időre"
Folyik a szerecsenmosdatás a BKV és a főváros helyzetével kapcsolatban, „egy vicc, ami történik némely orgánumban”, miközben a mostani városvezetést azzal támadják, hogy visszamutogat, pedig 20 évig ugyanaz az ember vezette Budapestet – mondta kérdésre válaszolva Tarlós István főpolgármester a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában.
Létrehozva: 2012. június 10., 15:15 | Utoljára frissítve: 2012. június 11., 10:00

Az MSZP-SZDSZ négy választást nyert Budapesten a 4-es metróval, amely egy teljesen elhibázott beruházás, senki nem támasztotta alá annak a szükségességét, hogy a preferencia-sorrendben minden mást megelőzzön, ráadásul a város pénzügyi forrásait hosszú időre teljesen lekötötték „ezzel az ostobasággal” – fogalmazott Tarlós István. A főpolgármester megjegyezte: magas rangú liberális politikusoktól és bankároktól tudja, hogy számtalanszor összevesztek Demszky Gáborral, „mert már akkor megmondták neki, hogy egy értelmetlen, elkapkodott, álomszerű kísérletről van szó, amivel a városnak rengeteg kárt fognak okozni. Személyes véleményem az, hogy Demszkyék a 4-es metróval tulajdonképpen tönkretették a várost hosszú időre.” Ma már többe kerülne kilépni az előnytelen szerződésekből, mint befejezni a munkát – tette hozzá.

Tarlós István megjegyezte: Demszky Gáborék soha nem adtak magyarázatot arra, hogy miért nem lehetett a 90-es években az orosz államadósság terhére megépíteni a 4-es metrót, ami így nem vagy alig került volna a város pénzébe.

A dugódíjról szólva a főpolgármester hangsúlyozta: a 180 milliárd forintnyi uniós támogatás kerülne veszélybe, ha nem vezetnék be, ugyanis Demszky Gábor a 4-es metró uniós támogatásának szükséges feltételéül fogadta el annak életbe léptetését.

Tarlós István az interjúban teljesen ütődött gondolatnak nevezte azt a javaslatot, hogy a városhatár legyen a zónahatár is, és hasonlóan bírálta azt a felvetést is, hogy építsenek P+R parkolót az óbudai vasútállomás mellett, hiszen – mint fogalmazott – itt „az utóbbi tíz évben körülbelül 10 ember szállt fel és le az esztergomi vasútra”, miközben alapkövetelmény, hogy P+R parkolót a nagy csomópontok mellé kell építeni.