fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Iskola-összevonás fejlesztési program Hajdúnánáson
2012. június 13., 17:45
Fejlesztési programot dolgoztak ki Hajdúnánáson a korábbi négy önkormányzati iskola összevonásával létrejött intézmény működésének segítésére, a felvetődő problémák megoldására - az átalakítást Szólláth Tibor (Fidesz) polgármester szerdán sajtótájékoztatón mutatta be Debrecenben.

A településvezető kiemelte: elsődlegesen azzal a céllal hozták létre az összevont intézményt, hogy az a korábbi négynél gazdaságosabban működjön, s jobb feltételeket, illetve magasabb színvonalú oktatást biztosítsanak az 1300 gyereknek és a 170 pedagógusnak. Hozzátette, hogy Hajdúnánáson nem aláírásgyűjtésekkel, tüntetésekkel, hanem - az országban egyedülálló módon - előremutató fejlesztéssel reagáltak az iskola-összevonásra. Szólláth Tibor közlése szerint az Egyensúly Mentálhigiénés Konzultációs Alapítvány (EMKA) szakemberei a helyi tanárok és a városvezetők segítségével olyan iskolafejlesztési programot alkottak az elmúlt tíz hónapban, amely megkönnyíti az összevonásokkal járó változás feldolgozását. A "Változásért változunk" fejlesztési program kompatibilis a 2013-ban bevezetendő pedagógus-életpályamodell koncepciójával, ezért országos oktatásirányítási problémákra jelent a jövőben megoldást - tette hozzá a polgármester.
   
Almádi Krisztina, az alapítvány szakmai vezetője elmondta: kérdőívek és vezetői workshopok segítségével térképezték fel a problémákat, majd a tantestület bevonásával dolgozták ki az új működési folyamatokat. Hozzátette, hogy új, irányíthatóbb szervezetet hoztak létre az iskolában, középvezetői szintet alakítottak ki, és bevezették a teljesítményértékelési rendszert.
   
Tóth Imre, az integrált Bocskai István iskola igazgatója megjegyezte: az átalakítás nem járt pedagóguselbocsátással, a vezetői létszám viszont 30-ról alig a felére csökkent. Az új struktúrában kevesebb "oktatáson kívüli teher" jut a pedagógusokra, ezáltal jobban összpontosíthatnak a szakmai munkára. Az integráció egyértelmű előnyének tekintik például, hogy ma jóval több diák vehet részt emelt szintű matematikaoktatáson, mint korábban, amikor csak egy iskolában volt erre lehetőség, s a művészeti tagintézményükben 300 gyerek kezdett el a népi tánccal ismerkedni.
   
Szólláth Tibor másoknak is ajánlotta a "hajdúnánási mintát", azt hangoztatva: büszkék az innovatív fejlesztésre, s a város célja, hogy az ott megalkotott iskolafejlesztési koncepciót országos mintaprogrammá terjessze ki.

(MTI-fidesz.hu)