Az előterjesztés szerint - amelyet 18 igennel, 12 nem ellenében, tartózkodás nélkül fogadtak el a képviselők - ez nem érinti sem a BKV jelenlegi kötelezettségállományának, sem a vagyonának mértékét, mert a jogutódok válnak tulajdonossá. A létrejövő vállalat vagy vállalatok szintén fővárosi tulajdonban lennének, a vagyonkezelő pedig a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lehet.
Megrendelik a BKV-tól a hajószolgáltatást
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén 18 igen, 12 nem szavazattal, tartózkodás nélkül elfogadott előterjesztés szövege szerint a D11-es járat óránként szállít utasokat munkanapokon reggel 7 és 19 óra között Újpest, Árpád út és a Haller utca között, a D12-es szintén munkanapokon közlekedik Rómaifürdő és a Kopaszi gát között 7-től 9 óráig, majd 15 órától 18 óráig, csúcsidőben 1 órás követési idővel.
A D13-as járat ugyancsak a Rómaifürdő és Kopaszi gát között közlekedik, de csak hétvégén 9 és 18 óra között óránként. A hajójáratok munkanapokon Budapest-bérlettel, napijeggyel és 400 forintos, helyszínen váltott vonaljeggyel is igénybe vehetők, hétvégén viszont csak vonaljeggyel lehet utazni a hajókon, a kerékpárokra pedig külön, szintén 400 forintos jegyet kell venni.
A 6 éven aluliak és a 65 éven felüliek ingyen vehetik igénybe a szolgáltatást. A szolgáltatást a BKK a május elején megkötött közszolgáltatási szerződés keretein belül rendeli meg a BKV-tól. Az előterjesztés szerint évi 82 millió forintos bevétellel számolnak, bár ennek jelentős része a szárazföldi közlekedési ágazatoktól vonná el a bevételt, így is mintegy 22 milliós többletbevétellel számolnak.