A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, az Új Széchenyi Terv támogatásával megvalósuló projekt a Füzesabony és Maklár között vezető 251-es számú, 2,6 kilométer hosszúságú útszakasz burkolatának megerősítését és kiszélesítését jelenti. Nyitrai Zsolt országgyűlési képviselőként arra kérte a kormányzatot, hogy minél hamarabb biztosítson forrásokat a fennmaradó, az Eger és az autópálya közötti községeket elkerülő, több mint tíz kilométer hosszúságú második ütem kivitelezésére.
Emlékeztetett arra, hogy az egriek, illetve a város környékén élők régi álma a közvetlen autópálya-összeköttetés megteremtése. A terv megvalósítatlan maradt, annak ellenére, hogy már több kormányzat ígéretet tett a beruházásra.
Mint mondta, Egerhez kötődő honatyaként maga is szorgalmazta az Országgyűlésben a második szakasz építésének megkezdését, azt követően, hogy októberben befejezik a most megkezdett beruházást. Információi szerint a megvalósíthatósági tanulmány és az engedélyek többsége már rendelkezésre áll, és reményei szerint a kormány minél hamarabb biztosítja az építkezéshez szükséges forrásokat.
Habis László Eger polgármestere (Fidesz-KDNP) elmondta, hogy 30 éve léteznek az út megépítésére vonatkozó, mindmáig beváltatlan tervek. Az Országgyűlésben működő "hatékony egri lobbi" prioritásként kezeli az út megépítését, mert ez az érdeke a város lakosságának, a turizmus- és iparfejlesztésnek - tette hozzá.
A polgármester korábban arról számolt be, hogy a Maklár és Eger közötti, több mint 10 kilométernyi második ütem kikerüli majd Andornaktálya, Maklár és Nagytálya községeket. A beruházás költsége az előzetes számítások szerint mintegy 9 milliárd forint. Andornaktálya lakossága egyébként a helyi önkormányzat támogatásával korábban több alkalommal félpályás útlezárással tiltakozott a községen az M3-as autópálya irányában áthaladó fokozott forgalom miatt.