A közlemény szerint a közreműködő szervezet és a vasúttársaság megállapodásával szabad utat kapott mind a hét tervezett közlekedésbiztonsági beruházás, jelenleg a munkák egy része tervezési, illetve előkészítési szakaszban van. Az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Közlekedésfejlesztési Programjának átfogó stratégiai céljai között szerepel a közlekedésbiztonság javítása. Ennek érdekében az NFÜ kezdeményezésére a közútkezelők és vasútüzemeltetők javaslatokat tettek a kezelésükben lévő hálózatokon előforduló balesetek megelőzésére, a célzott és hatékony beavatkozásokra.
Az Állami Autópályakezelő Zrt., a MÁV Zrt., a GySEV Zrt. és a Magyar Közút NZrt. elképzelései alapján összesen 7 projektből álló közlekedésbiztonsági programot állítottak össze. Ebben a legveszélyesebb helyszíneken tervezett, célzott balesetmegelőző, infrastrukturális beavatkozások szerepelnek.
A vasúthálózaton összesen 180 vasúti átjáróban valósítanak meg biztonságot javító beavatkozásokat. Ennek keretében például korszerűsítik a vonatérzékelést, továbbá diagnosztikai és monitoring berendezéseket telepítenek a vasúti pálya folyamatos ellenőrzésére, s kiépítik a videós pályafelügyeleti rendszert is.
A tervezett fejlesztések szerint a gyorsforgalmi úthálózat 11 helyszínén átépítik a csomópontokat, bővítik a pihenőhelyeket, hiányzó kapaszkodósávot, illetve forgalmi sávot létesítenek. Emellett az autópályákon, autóutakon biztonságosabb terelőeszközöket alkalmaznak, intelligens közlekedési eszközöket (ITS) telepítenek, korszerűsítik a forgalomirányítást is.
Az országos főúthálózat 69 baleseti góchelyén szintén történnek a közlekedésbiztonságot javító beavatkozások. Átépítik például a veszélyes íveket, balra kanyarodó sávokat hoznak létre, jelzőlámpás forgalomirányítást telepítenek, így 11 gyalog-átkelőhely válik biztonságosabbá. Elkezdődik 23 veszélyes közúti csomópont átépítésének előkészítési munkája is.
A kormány által támogatott fejlesztések közös jellemzője a hatékonyság, illetve a relatív kis költségráfordítás, amellyel komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkenésében - áll a közleményben.
Az NFÜ tájékoztatása szerint az Európai Bizottság kiemelte, hogy a kezdeményezéssel fontos uniós elvárást céloz meg a magyar kormány, s a tagállamok közül elsőként fogalmazta meg uniós támogatás igénybevételével programszerűen a balesetmegelőző fejlesztéseket.
Cikk: | Völner: Prioritást kap a kötött pályás közlekedés |
Cikk: | Hazánk Európa legjobbja a közlekedésbiztonság javításában |
Cikk: | ÚSZT: közlekedésbiztonsági fejlesztési program indul |