A csaknem 6 km-es, új nyomvonalon megépült elkerülő út tehermentesíti Perkátát az átmenő forgalom alól. A fejlesztéssel jelentősen javul a közlekedés minősége és biztonsága. Az út Perkáta Dunaújváros felőli oldalán, az adonyi elágazásnál egy körforgalmú csomópontból indul, észak felől kerüli meg a települést, majd visszacsatlakozik a meglévő nyomvonalba.
A kétszer egy sávos, 11,5 tonnás tengelyterhelésnek megfelelő teherbírású útszakaszon egy patakmedret keresztező 45 méter hosszú hidat, egy körforgalmú és egy kanyarodó sávos csomópontot, valamint földútcsatlakozásokat is kiépítettek.
A fejlesztés a személy- és a teherforgalom számára egyformán előnyös, hiszen a közlekedők kihagyhatják a település belterületi szakaszát, amelyen helyenként - akár 40 km/órás - sebességkorlátozás van érvényben, és 90 km/órával haladhatnak az elkerülőn. A településen a beruházásnak köszönhetően jelentősen csökken az áthaladó járművek okozta környezeti és zajterhelés, mérséklődik a baleseti kockázat.
A perkátai elkerülő út megépítése a 62. számú főút korszerűsítésének része, ami Székesfehérvár és az M8 Dunaújváros–Duna-híd között az út teljes hosszát érinti. A tervek szerint összesen 20,5 km új elkerülő útszakaszt építenek és 21,7 km út burkolatát erősítik meg az út szélesítésével együtt. A beavatkozás a tervek szerint több szakaszon zajlik majd. A fejlesztés része a már elkészült Budapest – Székesfehérvár vasútvonal átépítése miatti korrekció és különszintű kereszteződés is. A többi szakasz – Szabadegyháza-ipartelep elkerülő, Seregélyes elkerülő – beruházása jelenleg előkészítés alatt áll. A tervek szerint a régi nyomvonalon futó útpálya új, nagyobb teherbírású burkolatot kap, és a meglévő csomópontok is kanyarodó sávos kialakítással épülnek meg. Egyes szakaszokon naponta 9500 egység jármű közlekedik, melynek harmada nehézgépjármű, így elengedhetetlen a 62-es főút fejlesztése.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a perkátai elkerülő szakasz építésére közbeszerzéssel választotta ki a kivitelező Porr Építési Kft.-t. A kivitelezés szerződéses összege közel 1,3 milliárd forint volt.
A projekt az Új Széchenyi Terv Nemzeti Programjai részeként, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósult meg.