"A kampány, - amely Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszterrel és Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnökével együtt - több multinacionális élelmiszerláncban folytatódik, miközben óriásplakátok is felhívják a magyar görögdinnye fogyasztására a vásárlók figyelmét" - fogalmazta meg a promóció menetrendjét az államtitkár.
Az államtitkár elmondta, hogy a termelők, a kereskedők - a nagy multinacionális áruházláncok - és a szakmaközi szervezet (FruitVeB) képviselői a múlt pénteken egyeztettek a minden piaci szereplő számára átlátható viszonyok kialakításáról. Ennek eredményeképpen olyan megállapodás született, hogy a multinacionális áruházláncok a közösen kialakított áron értékesítik majd a dinnyét, és abban is egyezség született, hogy milyen, még elfogadható ár alakuljon ki a szezon végén.
Budai Gyula emlékeztetett: jelenleg Magyarországon mintegy 5 ezer hektáron termesztenek dinnyét, és 170 ezer tonna termett meg. Hozzátette: a dinnye promóciójára tavaly mintegy 20 millió forintot költöttek, míg az idén ennek közel háromszorosát.
A minisztériumi vezető aláhúzta: a magyar görög dinnye minősége kiváló, ezért hatékonyan kívánnak fellépni a különböző piacot torzító áruforgalom ellen. Így például szigorú ellenőrzésre számíthatnak az utak mentén dinnyét árusítók.
Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke arról beszélt, hogy volt idő, amikor Magyarországon 14 ezer hektáron termeltek dinnyét, és az ország a világ harmadik görögdinnye-exportőrének számított. A termelést ismét fel szeretnék lendíteni, és ezért a következő években évente ezer hektárral kívánják növelni a termőterületet. Ez további 3 ezer embernek adna munkát évente. Most 15 ezren élnek a dinnyetermesztésből.
Újságírói kérdésre Simonka György elmondta: a termelők idén is szeretnék elérni a tavalyi átvételi árakat, ami a szezon végén bruttó, áfával növelt fogyasztói árként 95 forint körül alakulhat. Megjegyezte, hogy a magyar görögdinnye az idén is a legolcsóbb gyümölcsök közé tartozik majd.
Mártonffy Béla, a FruitVeb elnöke arról beszélt, hogy korábban a magyar görögdinnyetermés 60 százalékát külföldön, 40 százalékát belföldön értékesítették. Ez az arány a promóció kedvező hatásának köszönhetően a múlt évben megfordult.
Cikk: | "A magyar dinnyénél nincs jobb Európában" |