Emlékeztetett arra, hogy a közösségi közlekedés kapacitásának racionalizálása már korábban megtörtént, jelenleg a cégek átszervezése zajlik több lépcsőben.
A programban a Volán-társaságok regionalizálása, a vasútnál a pályavasút és a személyszállítás elkülönítése is szerepel - mutatott rá az államtitkár, hangsúlyozva: a megörökölt adósságállomány és annak kezelése többletfeladatot jelent. Várhatóan január elejére alakul ki az új struktúra, amely mentén továbbműködnek a cégek - tette hozzá.
A közösségi közlekedés átalakítása során a versenyképesebb utazási tarifákban is érvényesíteni kívánják a vasút előnyét. Az első módosítások már szeptember 1-jétől hatályba léptek. További nagy feladat az utazási kedvezmények felülvizsgálata, ennek az előkészítése többnyire megtörtént. A kedvezményrendszer átalakítása a valutaalappal történő tárgyalások részét képezi, ezért ennek függvényében döntés várhatóan majd az ősszel születik - fejtette ki Völner Pál.
A Nemzetközi Valutaalappal történő tárgyalásokon a magyar kormány az utazási kedvezményeknél azt szeretné elérni, hogy az ágazat szempontjai érvényesüljenek, a sok évtizeddel ezelőtt kialakult és megörökölt helyzetben ne legyenek drasztikus változások, hiszen a magyar társadalom teherviselő-képességét mindenképpen figyelembe kell venni a szabályozás kialakításánál - mondta az államtitkár.
Cikk: | Völner: A pénzügyi lehetőségeket figyelembe kell venni |
Cikk: | Völner: A kedvezményrendszer átalakítása 20 éves adósságunk |
Cikk: | Völner: Szó sincs vasúti vonalbezárásról |