Szita Károly egy hosszabb fejlesztési folyamat első állomásának nevezte a kormány döntését. Az erről szóló jogszabály előkészítésére a kormány felkérte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot - mondta, hozzátéve: ez a döntés lehetőséget ad arra, hogy elkészüljön a megvalósíthatósági tanulmány és a felújítási tervek, és az Európai Unió következő, 2014-től kezdődő új költségvetési ciklusában - várhatóan 2015-ben - elkezdődhet a vasútvonal fejlesztése.
"Több mint egy évtizede vártunk erre a lépésre" - hangsúlyozta a polgármester, aki szerint "az elmúlt tíz évben regnáló kormányok semmit sem tettek az ügy érdekében". A Budapest-Gyékényes vasútvonalon zajló közlekedés a 19. század végi állapotokat tükrözi - fogalmazott. Kaposvár polgármestere elmondta: kezdeményezték azt is, hogy a Kaposvárról az M7-es autópályához vezető, településeket elkerülő M67-es gyorsforgalmi út megépítése is kerüljön be a kiemelt fejlesztések közé, s hozzátette: ennek jó esélyét látják.
Somogy vonzó befektetési tereppé válhat
Gelencsér Attila az érintett vasútvonalak fejlesztésének és az M67-es út megépítésének késlekedését az előző kormányzatnak rótta fel, mondván, nem hívták le időben az uniós forrásokat. Kormányváltáskor - 2010-ben - mindössze 6 százalékon állt az uniós források kifizetése - közölte, hozzátéve: ez az elmúlt két év alatt mára 28 százalékra növekedett.
Az immár kiemelt besorolású vasút- és közút-fejlesztésekről szólva azt mondta: ennek köszönhetően megszűnik a megye és Kaposvár elzártsága, Somogy vonzó befektetési tereppé válhat, ami a jövedelemtermelő-képesség növekedését, gazdaságfejlesztést, és ennek révén új munkahelyeket jelent.