FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
Járási kirendeltségek és ügysegédek is lesznek Szabolcsban
A 13 járási központ mellett járási kirendeltségek is létrejönnek és úgynevezett ügysegédeket is kijelölnek az új közigazgatási rendszerben Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében - ezt Vinnai Győző nyírségi kormánymegbízott közölte csütörtökön Nyíregyházán, amikor az átalakításról tájékoztatta a térség önkormányzati közgyűlését.
Létrehozva: 2012. október 4., 16:44 | Utoljára frissítve: 2012. október 5., 11:23

A régió kormányhivatalának vezetője elmondta: kilenc járási kirendeltség alakul, azokat a mostani okmányirodákból hozzák létre és kormányablakként működtetik majd.    

A településeken járási hivatali ügysegédek is lesznek, napi egy-két órában fordulhatnak hozzájuk az ügyfelek. Az ügysegédek kijelöléséről még tart a felmérés, egyeztetnek róluk a települési önkormányzatokkal is.    

Vinnai Győző tájékoztatása szerint az 579 ezer lakosú Szabolcs megyében Baktalórántháza, Csenger, Fehérgyarmat, Ibrány, Kemecse, Kisvárda, Mátészalka, Nagykálló, Nyírbátor, Nyíregyháza, Tiszavasvári, Vásárosnamény és Záhony lesz járási székhely január elsejétől.    

A legtöbben, csaknem 170 ezren a nyíregyházi járáshoz tartoznak majd, az érintettek közül 120 ezren a székhelytelepülésen, Nyíregyházán élnek. A legkisebb létszámú járás - mintegy 15 ezres - a csengeri lesz.    

Járási kirendeltség Balkányban, Demecserben, Dombrádon, Máriapócson, Nagyecseden, Nagyhalászban, Rakamazon, Tiszalökön és Újfehértón működik majd.    

A kormánymegbízott szerint a járási hivatali intézmények - központok, kirendeltségek, kormányablakok, ügysegédek - lehetővé teszik, hogy mindenki lakóhelyén, vagy ahhoz közel kaphasson magas szintű államigazgatási szolgáltatást.    

A térségi kormányhivatal vezetője megerősítette, hogy a járási intézményekhez az eddigi okmányirodai, egyes gyám- és gyermekvédelmi, illetve szociális igazgatási, családtámogatási, menedékjogi, köznevelési, építésfelügyeleti, egyéni vállalkozásengedélyezési, kommunális, állat-egészségügyi, vízügyi és szabálysértési feladatok, valamint a helyi védelmi bizottságok tartoznak majd.    

A települési jegyzőknél maradnak a birtokvédelmi és a hagyatéki eljárások, a gyermekvédelmi, az anyakönyvi, az adó-, az iparigazgatási, egyes építésigazgatási ügyek, a kereskedelmi engedélyezések, az önkormányzati rendelethez kötött szociális támogatások, valamint a parlagfűmentesítés és a helyi állattartás szabályozásának ügyintézése.