A III. kerületben 2.800 méternyi kerékpárutat és a nyomvonalon 16 kerékpártárolót adtak át, amelyekben 160 kerékpárt lehet elhelyezni. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy az Andrássy úti sávokat 25 ezren használják havonta, megkétszereződött az elmúlt években a kerékpárosok száma, jelentős igény van tehát arra, hogy a kerékpáros infrastruktúrát fejlesszék.
Óbudán a kerékpárút a Bécsi út és a Vörösvári út torkolatában ér véget, és csatlakozik a Duna-parti Eurovelo úthoz is, a 83 millió forintos költségvetés csaknem felét, 40 milliót az unió finanszírozta.
Vitézy Dávid jelezte: több ilyen beruházás van folyamatban a város több pontján.
Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes azt mondta, az egyik legfontosabb feladat a kerékpáros közlekedés fejlesztése, ezt szolgálják a hasonló kerékpárút-hálózati fejlesztések, köztük a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a BuBi IS. A városvezető közölte: bízik abban, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően egyre több budapesti közlekedik majd naponta kerékpárral.
Kérdésre válaszolva Szeneczey Balázs elmondta, a 2014-től induló új uniós költségvetési ciklusban szeretnék a BuBi második és harmadik ütemét megvalósítani, és több közlekedéssel kapcsolatos beruházásnak lesz a kerékpáros infrastruktúrát érintő eleme.