FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Az elmúlt 60 év legnagyobb horderejű városfejlesztési programja
|
|
November elején kezdődik a Ferenciek tere teljes átalakítása, amelynek keretében a buszsávokat középre teszik át, kiváltják az aluljárót és felszíni gyalogos kapcsolatokat alakítanak ki - jelentette be Rogán Antal (Fidesz-KDNP) V. kerületi polgármester szerdán. |
|
Létrehozva: 2012. október 24., 12:53 | Utoljára frissítve: 2012. október 24., 13:23 |
Ezzel párhuzamosan megkezdik a Március 15. tér déli részének felszínrendezését is, ahol kiépül egyebek mellett az Erzsébet híd fel- és lehajtója - mondta a kerületvezető, hozzátéve, hogy a Belváros új főutcájának kiépítése elnevezésű projekt második ütemét közösen valósítja meg a kerület, a fővárosi és Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Rogán Antal szerint az elmúlt nyolc évben és a következő kettőben "történelmi megújulás" megy végbe Belváros-Lipótvárosban. Példaként említette, hogy 2006 és 2010 között számos nagyobb léptékű beruházás kezdődött a négyes metró építésével összefüggésben, megkezdődtek a belvárosi utcafelújítások, a főutcaprogramban megújult a kerület középső tengelye, egyebek mellett a Szent István tér és a Szabadság tér. Mint mondta, a 2010-ben kezdődő időszakban is ezt a következetes megújítást folytatták, összekapcsolták az addigi beruházásokat, kevesebb teret kaptak az autósok és többet a gyalogosok. Ilyen projekt volt például a Szabadság tér és a Kálvin tér összekötése, a fővárossal közös Károly körúti beruházás, valamint a Március 15. tér északi felének megújítása.
A polgármester elmondta, hogy a következő két évben átalakul a Ferenciek tere, felújítják a déli belváros mellékutcáit, a Kossuth tér környezetét, a Váci utcát, és szeretnének forrást találni a Széchenyi tér megújításához és a kettes villamos pályafelújításához. A Ferenciek terén nemcsak a tér újul meg, hanem a térség teljes rehabilitációját megvalósítják, átalakítják a forgalmi rendet, a buszokat a középső sávokba vezetik, kiváltják az aluljárót és mindenütt felszíni gyalogos kapcsolatokat létesítenek. A Március 15. tér déli szakaszán új fel- és lehajtót alakítanak ki az Erzsébet hídra. A beruházáshoz az engedélyek és a források is megvannak, nemrég írták alá a kivitelezési szerződést - mondta a polgármester.
Szólt arról is, hogy a déli belvárosban maradt néhány olyan utca, amelyekben kisebb felújítások, minőségi burkolatcserék lesznek, uniós támogatással. Hozzátette: a következő lépés a Duna Korzó és a Váci utca felújítása lesz, amit saját forrásból végeznek jövőre. Itt a funkció, az elrendezés nem változik.
Rogán Antal tájékoztatása szerint az állami forrásból megújuló Kossuth téren "újraértelmezik" a környezetet, visszaveszik a tereket az autósoktól, így a mai, parkolóval együtt számított mintegy 50 százalékos autós arány 10 százalék alá csökken. Kifejtette: a látogatóközpont és mélygarázs nemcsak a parlament felé jelent majd kapcsolatot, hanem a Duna-partra is; a tér déli részén pedig kialakulhat a "magyar Hyde park", az összes rendezvény fókusza. Emellett folyamatban van a kettes villamos nyomvonalának megváltoztatása, s ha jut rá forrás, részlegesen felsővezeték nélküli járművek közlekedhetnek azon.
A polgármester tájékoztatása szerint a Kossuth tértől északra 2013-ban önerőből megújítják az Olimpia parkot, amelyet bekerítenek és parkőr vigyáz majd a rendre. A park némileg nagyobb lesz, tematikája az olimpia marad. Rogán Antal elmondta, hogy szeretnének belevágni a környék megújításába is, az ottani utcák új arculatot kaphatnak 2014-re.
A Széchenyi térrel összefüggésben azt mondta: a projekt tervezési stádiumban van, eszerint az alsó rakparti kapcsolat megmaradna, a gyalogosoknak több tér jutna, s közvetlen kapcsolatot teremtenének a bazilikai negyednek a Zrínyi utcán keresztül a Lánchíddal, a Budai várral. Hozzátette: a kormány még nem döntött a szükséges forrásokról.
Rogán Antal ismertette: a Ferenciek tere átalakítása, valamint több más belvárosi fejlesztés 3-3 milliárd forint értékű, a Kossuth tér rekonstrukciója 10 milliárd forintot meghaladó beruházás. A tervek között szerepel a Széchenyi tér és a 2-es villamos pályájának felújítása is, ami további 5-20 milliárd forint lehet. Hozzátette: a belváros megújítása várhatóan 2014. március 15-re készül el.