Az önkormányzatok költségvetéséből hiányzik az a 150 milliárd forintos költségvetési támogatás is, mely hiányában az önkormányzatok az uniós csatlakozás veszteseivé válnak.
Demszky Gábor nem bízik a Parlament által elfogadott költségvetésben és nem bízik az inflációs várakozásokban sem. Ezért emeli egészen az elviselhetetlenség határáig a közmű díjakat, mely által 50 ezer forintot vesz ki a fővárosi családok zsebéből jövőre. Ezért vesz fel 30 milliárdos nagyságrendben újabb hiteleket, adósságspirálba hajszolva ezzel a fővárost.
A jelenlegi városvezetés vállalásokkal nem fukarkodott: Két Duna-híd megépítése, a tömegközlekedés fejlesztése (1-es villamos átvezetése Budára, a teljes trolibuszpark cseréje, 11 új buszsáv, 320 új busz beszerzése). Demszky Gábor 2004-re 2x2 sávosra bővítette volna a budai alsó rakpartot, rehabilitálta volna a Moszkva teret (ez teljesen kimaradt a 2-es metróvonal projektből). A koalíciós pártok 400 milliót ígértek bicikli utakra, közparkokat, szökőkutakat építettek volna, a zöldfelületre 3 milliárdot szántak volna. Új szennyvíztisztítók épültek volna, fel kívánták gyorsítani a csatornaépítést. Felújították volna az összes szakrendelőt. Állami támogatású önkormányzati bérlakásprogramról beszéltek.
Ezzel szemben a főváros pénzügyi helyzete a Medgyessy kormány hivatalba lépése óta folyamatosan romlik. A kormány nem biztosította a normatív támogatás keretében a közalkalmazotti béremelések fedezetét, de a jelentős közüzemi díj emelések és az Áfa emelkedés fedezete sem biztosított az intézmények költségvetésében. Demszky Gábor szerint a "legrosszabb orbáni év" is jobb volt, mint az első Medgyessy év. A 2004-es pedig az ismert sarokszámok alapján csak rosszabb lesz. Áfa köteles lett az önkormányzati beruházási támogatás, az ígért illetékbevétel-elvonást nem szűntették meg. A BKV normatív támogatása a szükséges töredéke lett, a beígért HÉV teljesítménypótlékot a főváros nem kapta meg. A BKV jövedéki adókedvezményben a felhasznált üzemanyag tekintetében nem részesül. Évek óta ígérik és eddig már több, mint félmilliárdot elköltöttek az előkészítésére, de még mindig nem jött létre a Budapesti Közlekedési Szövetség.
Az SZDSZ és az MSZP adós maradt az általuk vélt demokráciadeficit megszűntetésével is. Mi több, a fővárosi közgyűlés többsége példátlan módon alkotott, - a fővárosi közigazgatási hivatal szerint is alkotmány- és önkormányzati törvényellenes szervezeti és működési szabályzatot. Folyamatosan megsértik a képviselők jogait (helyszínen kiosztott anyagok tárgyalása, egy ülésen 40-50 napirend tárgyalása), minősíthetetlen stílusban vezetik az üléseket, legutóbb pedig megsértették az ülés nyilvánosságát biztosító rendelkezést és brutális módon léptek fel a fővárosi polgárokkal szemben.
2003. december 23.
Kupper András
frakcióvezető