A magyar kormány számára a legfontosabb feladat a következő években a szolgáltatások lehetőségének a megteremtése, illetve azok igénybevételének az ösztönzése. A Fidesz frakcióvezetője emlékeztetett, a 2007 és 2013 közötti időszakban hozzáférhető uniós források lehívásánál négy alapvető célt fogalmaztak meg: a kormányzati informatika, a digitális írástudás, az e-gazdaság, valamint a szélessávú infrastruktúra fejlesztését.
Döbbenetes mértékű fejlődés várható a mobilinternet-előfizetések terjedésében, és ezzel párhuzamosan egyre többen használnak majd okostelefont is – jegyezte meg. Kiemelte, ehhez képest az ezen az infrastruktúrán elérhető szolgáltatások a vállalati szegmensben is csak kis mértékben gyarapodnak, a kormányzat mint közösségi szolgáltató tekintetében azonban egyáltalán nem.
Magyarországon akkor jár el helyesen egy kormány, hogyha a következő években a legtöbb energiát alapvetően az e-közigazgatás fejlesztésének és az azon keresztül nyújtható szolgáltatásoknak szenteli. A települések tekintetében pedig azt kell ösztönözni, hogy minél több legyen az intelligens város – jelentette ki Rogán. Hozzáfűzte: ez lehet a jövő útja, erre érdemes forrásokat koncentrálni. A politikus példaként az adóigazgatás rendszerét és az elektronikus aláírás lehetőségét említette. Hangsúlyozta, fontos elérni, hogy az Ügyfélkapu rendszerébe minél többen kapcsolódjanak bele.
Rogán Antal úgy fogalmazott, sokáig azt gondolták a politikusok, hogy sokféle út vezet a választókhoz. Van, aki számára az az elérhető út, ha anyagi szolgáltatások, jólét formájában próbálják megszólítani, van, akinek az érzelmeire kell hatni – mutatott rá. A jövő ebből a szempontból egészen más irányba halad - vélekedett. Kifejtette, a politika világától kezdve a gazdaság világáig, a szolgáltatások széles körű fejlődésére jellemző, hogy óriási információbőség van.
Szavai szerint éppen ezért rendkívül megnőtt annak a jelentősége, hogy az ember miként szelektál a sok új ismeret között. Véleménye szerint, aki nem tudja biztosítani, hogy az általa kínált szolgáltatás, az általa nyújtott információ valamilyen szempontból elsődleges legyen, „hogy azt magáénak érezze a választó, a polgár, a fogyasztó, az lemarad”. A jövő emberéhez az út mostantól kezdve az okostelefonján keresztül vezet, és nem annyira a képi világon vagy a szolgáltatások minőségén keresztül – jelentette ki.
Rogán Antal zárásként leszögezte, az államnak olyan szolgáltatásokat kell nyújtania, ami versenyképes és időt spórol, valamint lehetővé teszi, hogy „valaki azt érezze, nem az ember vándorol, hanem az akta, és képes arra, hogy az ügyeit otthonról is nyomon kövesse, elintézze”. Ha ennek csak a töredékét sikerül elérni, akkor Magyarország egy szerethetőbb országgá válik – húzta alá.