FIDESZ.HU > Vélemények > Interjú Nyomtatás
Ablak bezárása
Tíz év alatt felére csökkentenék a halálos balesetek számát
Számos útépítési - és fejlesztési projekt átcsúszik a következő uniós ciklusra, a Budapest-körgyűrű bezárását pedig 2030-ig kell megvalósítani - számolt be Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában.
Létrehozva: 2012. november 21., 10:03

Egyeztetés folyik arról, hogy a hátralévő időszakban mire fordítjuk a forrásokat, de az biztos, hogy a közlekedésbiztonsági csomagra 35 milliárd forint jut - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában az infrastruktúráért felelős államtitkár, aki kiemelte: a kormány tíz év alatt felére akarja csökkenteni a halálos balesetek számát. Völner Pál hozzátette: a főutak fejlesztésére 80 helyett 110 milliárdot lehet majd felhasználni.

A Budapest körgyűrű bezárása uniós forrásból valósul majd meg, és 2030-ig kötelező megépíteni. Ehhez legalább egymilliárd euró szükséges, mert rengeteg alagútszakaszt kell építeni - jegyezte meg az államtitkár.

Völner Pál beszélt az egységes elektronikus jegy- és bérletrendszer kialakításáról is. Ennek bevezetése egy olyan átjárhatóságot és elszámolási módot jelenten, amelynek segítségével hatékonyabb lehetne az együttműködés a Volán, a BKV és a MÁV között - emelte ki. A beruházás 10 milliárd forintos forrásigényű, a rendszert másfél év alatt lehetne kiépíteni.