A fejlesztésnek köszönhetően a Szentlőrinc-Nagycsány és a Garé-Bogádmindszent közötti út, valamint az ózdfalui bekötőút kátyúktól, nyomvályúktól mentes és szélesebb lett. A három, összesen 12 kilométernyi szakaszt érintő munkálatok kiterjedtek a vízelvezető rendszer, továbbá a buszmegállók rekonstrukciójára is. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára az eseményen mondott beszédében hangsúlyozta: a tőkevonzó képesség javítása, a munkaerő szabad áramlása és a könnyebb munkába járás érdekében a kormány kiemelt feladatnak tekinti a négy- és ötszámjegyű utak felújítását. Elmondta, ezekre a beruházásokra 2009 és 2013 között országosan 110 milliárd, a Baranya, Somogy és Tolna alkotta Dél-Dunántúlon 21,4 milliárd forintot költenek a Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjainak keretében.
Mázsi Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója hozzátette, hogy Magyarországon az idén 400 kilométernyi út felújítása kezdődött meg, s a kivitelezés nagy része már be is fejeződött.
Tiffán Zsolt, a Baranya Megyei Közgyűlés fideszes elnöke arról szólt, hogy az ország egyik legszegényebb térsége, a dél-baranyai Ormánság felemelkedését célzó Ős-Dráva program sikeréhez nélkülözhetetlen a jó közlekedési infrastruktúra. A politikus magyarázata szerint a térség agráriumának, ökoturizmusának fellendítését vízkormányzási rendszerrel, vizes élőhelyek revitalizálásával elősegítő projekttől a munkahelyek létesítését, a kereskedelem és az idegenforgalom erősödését várják, s ehhez jó minőségű utakra van szükség.