fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Zsigó: A fogyasztók oldalán állunk
2012. november 29., 12:38
Az elmúlt két, két és fél év intézkedései világossá tették, hogy a nemzeti együttműködés kormánya a fogyasztók oldalán áll - jelentette ki Zsigó Róbert fideszes országgyűlési képviselő csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Politikai vitanapot tart csütörtökön az Országgyűlés a közműszolgáltatásokról. A Fidesz-frakció témába vágó javaslataival kapcsolatban Zsigó Róbert, sajtótájékoztatója keretében adott felvilágosítást.

A képviselő elmondta, az elmúlt két, két és fél év intézkedései világossá tették, hogy a nemzeti együttműködés kormánya a fogyasztók oldalán áll. Az előző Gyurcsány-Bajnai kormányok szinte minden esetben a közműszolgáltatók mellé álltak, a fogyasztókkal szemben. Erre próbáljuk felhívni a figyelmet a mai vitanapon – húzta alá a kormánypárti politikus.

Zsigó Róbert megemlítette az elmúlt két év eredményeit a fogyasztóvédelem területén. Kifejtette, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) mára már nem tekinthető olyan szervezetnek, amely csupán a büntetésre helyezi a hangsúlyt és csak arra használja a kormány, hogy költségvetési bevételeket növelje, hanem partnerként kezeli az embereket és sokat tesz a fogyasztók tájékoztatásáért. A fideszes honatya kitért rá, az NFH honlapján egy pozitív lista is megtalálható mindazon vállalkozásokról, amelyek a jogszabályokon felül is megfelelő módon működnek. Zsigó Róbert további eredményként említette a fogyasztóvédelmi törvény újraszabályozását, illetve a Fogyasztóvédelmi Tanács felállítását.

A fideszes politikus elmondta, a mai vitanapon kifejezetten a közműszolgáltatókkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésekről esik szó. Felhívta a figyelmet, nem lehet elkerülni azt a kérdést, hogyan alakulhatott ki az a helyzet, hogy ma ennyi embernek van hátraléka és ennyien nem, vagy csak megkésve tudják fizetni számlájukat, illetve hogyan érkezhet ennyire sok panasz a közműszolgáltatókkal kapcsolatban. Zsigó Róbert emlékeztetett, 1994-95-ben az akkori szocialista kormányok mindössze néhány nap alatt döntöttek a közműcégek privatizációjáról és olyan feltételekkel adtak el őket, javarészt külföldi, állami tulajdonban lévő cégeknek, amelyek szűkre szabták az azóta meglévő kormányok mozgásterét a tekintetben, hogy a közműcégeket „kordában tudják tartani” .

Zsigó Róbert felidézte, 2002 és 2010 között, ahhoz képest, hogy Lendvai Ildikó MSZP-s képviselő arról beszélt, hogy „nem lesz gázáremelés”, több mint 200 százalékkal, azaz több mint háromszorosára emelkedett a földgáz ára és közel 100 százalékkal nőtt a villany ára. Mindez azt mutatja, hogy az előző szocialista-szabad demokrata kormányok nem a fogyasztók, hanem majd minden esetben a közműszolgáltató cégek érdekeit próbálták képviselni - mondta Zsigó.

A kormánypárti politikus néhány olyan ügyre is felhívta a figyelmet, amit feltétlenül rendezni kell. Elsőként az adminisztrációs terhek csökkentését említette. Kifejtette, számos esetben, például villanyóra-átírás, vagy a készülékek cseréje esetén mutatkoznak olyan „hihetetlen adminisztrációs terhek”, amiket mindenképpen csökkenteni, vagy rövidíteni kell. Zsigó ugyanide sorolta azokat a dokumentumokat, amelyeket a szolgáltatók csak pénz ellenében adtak ki a fogyasztók számára, érdekeik képviseletéhez. Mindenképpen meg kell oldani, hogy ezeket az iratokat a jövőben ingyen kaphassák meg a fogyasztók – emelte ki a fideszes politikus.

Második megoldandó feladatként Zsigó Róbert a mérőóra-leolvasás kérdését említette. Elmondta, a jelenlegi szabályok értelmében a közműszolgáltatók csupán évente egyszer kötelesek leolvasást végezni és ha nem volt otthon az ügyfél, nem tudják igazolni, hogy  ott jártak, emiatt pedig átalányt kell fizetnie a fogyasztónak. Zsigó szerint a megoldást az jelentené, ha a szolgáltatókat sűrűbben, például negyedévente köteleznék a leolvasásra és arra is, hogy kénytelenek legyenek egyeztetni az ügyfelekkel, mikor érkeznek hozzájuk, hogy mindenki csak annyit fizessen, amennyit valóban fogyasztott.

A kormánypárti honatya harmadik témaként az ügyfélszolgálati irodákkal kapcsolatban arról beszélt, 2008 óta a közműszolgáltatók folyamatosan szüntetik meg irodáikat a különböző településeken, ezzel még kiszolgáltatottabbá teszik a fogyasztókat. Zsigó Róbert szerint a szolgáltatókat kötelezni kellene arra, hogy a települések többségén olyan irodák működtessenek, ahol lehetséges a panaszfelvétel, az ügyfelek érdemi választ tudnak kapni kérdéseikre és ahol tájékoztató anyagok is rendelkezésükre állnak.

Utolsó kérdésként Zsigó Róbert a számlaképek ügyét hozta fel. Elmondása szerint a szolgáltatók olyan számlákat küldenek ki a fogyasztóknak, amin képtelenség eligazodni, nem lehet a számla alapján kideríteni, mennyi volt a tényleges fogyasztás. Olyan szabályozást kell kialakítani, ahol főhelyen van feltűntetve, hogy melyik időszakban, mennyit fogyasztott valaki és mikor van a kifizetés határideje.

A kormány is és a parlamenti frakció is az előző Gyurcsány-Bajnai kormányokkal ellentétben nem a közműszolgáltatók, hanem a fogyasztók érdekeit kívánja képviselni és melléjük kíván állni – zárta szavait Zsigó Róbert.

(fidesz.hu)
Kapcsolódó anyagok:
Cikk: A kormány tovább csökkentené a családok terheit