ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"A Belváros megújulásának újabb fontos lépcsőfoka előtt állunk"

Ezzel a fejlesztéssel megteremtjük a lehetőségét a Belváros újraegyesítésére - jelentette ki Puskás András, Belváros-Lipótváros alpolgármestere pénteken a Belváros új főutcájának kiépítése - II. ütem - Ferenciek tere és környékének rehabilitációja elnevezésű projekt ünnepélyes nyitórendezvényén. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes ugyanitt úgy fogalmazott, a beruházás által emberibbé, modernebbé, mégis meghittebbé válik a Belváros.
Létrehozva: 2012. december 14., 15:26 | Utoljára frissítve: 2012. december 14., 15:47
nyomtat küld

Puskás András felidézte, a Belváros fejlesztési programjának összeállításakor fontos szerepet tulajdonítottak annak, hogy olyan közlekedésfejlesztést hajtsanak végre, amely a Belváros belső, kis utcáiból kivonja azt a délről északra áramló átmenő forgalmat, ami bénította a környék élhetőségét. Mint mondta, ezt a célt a főutca projekt első ütemével részben már sikerült elérniük, azonban már akkor tudták, szükség lesz egy második programra is, amelynek célja a Március 15. tér és a Ferenciek terének teljes átalakítása. 

Fotók: fidesz.hu

Ez adja meg a koronáját a főutca első ütemének, hiszen a Március 15. téren lehetővé válik két sávban felkanyarodni Buda felé az Erzsébet hídra. A projekttel sikerül megszüntetni azt az átmenő forgalmat, ami az Irányi utca és a Kossuth Lajos utca között az ipszilon aluljárón keresztül megvalósult – fogalmazott Puskás András. Az alpolgármester elmondása szerint a terv végrehajtásával a forgalom oda áramlik majd, ahol mindig is helye volt: a Belváros szélére, a nagy áteresztőképességű utakra.

Ezzel a fejlesztéssel megteremtjük a lehetőségét a Belváros újraegyesítésére – jelentette ki Puskás, utalva arra, jelenleg a Kossuth Lajos utcán „elvétve található gyalogos átkelőhely”.  A jövőben több átkelőhelyet építünk, akadálymentesítjük ezeket a területeket, ezzel végre a mozgáskorlátozottaknak is, valamint a kismamáknak, a gyerekkel közlekedőknek is lehetőségük adódik lépcsők használata nélkül közlekedni mind a Ferenciek terén, mind a Március 15. téren – húzta alá az alpolgármester. Hozzáfűzte, az átalakítások révén élhetőbb terek jönnek létre, és több lesz a zöldfelület.

Szeneczey Balázs emlékeztetett, körülbelül egy év telt el azóta, hogy Rogán Antal,Belváros-Lipótváros polgármestere és Tarlós István főpolgármester együtt adták át a megújult Károly körutat és a Március 15. teret. Már akkor tudtuk, ez a pillanat nem valaminek a végét, hanem a kezdetét jelenti, most pedig a Belváros megújulásának újabb fontos lépcsőfoka előtt állunk – mondta a főpolgármester.

Jelen beruházás által emberibbé, modernebbé, mégis meghittebbé válik a Belváros, amit visszaadhatunk az itt élőknek, a gyalogosoknak, az ide látogatóknak és a kerékpárosoknak. Ez a projekt méltó példája annak, hogyan tud együttműködni a Fővárosi Önkormányzat a fejlesztések mentén Belváros-Lipótváros önkormányzatával - emelte ki a városatya, hozzátéve, a jelenlegi városvezetés látható módon felhagyott az elődök „ad-hoc, intuitív jellegű várostervezési modeljével”, és immár egy rendszerszintű, stratégiai és hosszú távú gondolkodás jellemzi a városfejlesztést.

A beszédek után Puskás András és Szeneczey Balázs időkapszulát helyezett el a Ferenciek Terén, amelyben a már lezárt ipszilon alaljáró egyik csempéje, pénzérmék, napilapok, a projekt látványtervei, illetve a környék jelenlegi állapotáról készült fényképek találhatók.

Háttér: a Belváros új főutcájának kiépítése - II. ütem - Ferenciek tere és környékének rehabilitációja elnevezésű projekt egyszerre szolgálja az autósközlekedés fejlesztését és a gyalogosközlekedés biztonságossá tételét.

A munkálatok keretein belül az autóbusz-sávok középre kerülnek, ezzel gyorsítva a közlekedést. A forgalmi rend változásával lehetővé válik a Ferenciek Tere környéki ipszilon aluljáró autósforgalmának megszüntetése, ezzel egyidejűleg pedig egy szintbeli, jelzőlámpás csomópont kiépítése, ami biztosítja az akadálymentes gyalogosközlekedést.

A felújított – már csak a gyalogosok által használható - aluljáró lift beépítésével lesz akadálymentes. A projekt keretében szélesebb járdafelületek, új parkolóhelyek, fasorok és zöldfelületek épülnek ki. Az építkezés, amelynek összköltsége meghaladja a négymilliárd forintot, jelentős európai uniós források bevonásával készül el, várhatóan 2014 márciusáig.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések