ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Aláírták a budapesti troli- és villamosbeszerzési tender támogatási szerződését

Aláírta a budapesti troli- és villamosbeszerzési projekt első ütemének támogatási szerződését szerdán Tarlós  István főpolgármester, Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területekért felelős államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója.
Létrehozva: 2012. december 19., 12:06
nyomtat küld

A projekt keretében 2014-től új, alacsonypadlós járművek állhatnak forgalomba az 1-es, a 3-as, a 19-es és 61-es villamos vonalakon, illetve a trolibuszhálózaton. A támogatás összege nettó 43 milliárd forint, a főváros 250 milliós önrészt biztosított a projekthez.

Fotó: MTI - Beliczay László

Tarlós  István főpolgármester az aláírást megelőzően szerdán azt mondta, fontos állomáshoz érkeztek, amely méltó Budapest múltjához, nemzetközi híréhez. Kiemelte, hogy az elmúlt két évben szinte az alapjairól kellett a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztési koncepcióját újratervezni, s ebben nagy segítséget nyújtott a több mint 100 milliárdos új forrás, amelyet a közlekedés megújítására használhatnak.
   
A beruházás részleteiről szólva Tarlós István elmondta, 37 villamos és 24 trolibusz beszerzését kezdhetik meg, 25 villamos 34-36 méteres, 12 pedig a Combino villamosokhoz hasonlóan, 54-56 méteresek lesz, utóbbiak az 1-es villamosvonalon közlekednek majd. Kitért arra is, hogy a villamosok és trolik évente mintegy 400 millió utast szállítanak, de az átlagéletkoruk magas, ezért a járműpark megújítása kiemelten fontos cél.
   
Völner Pál államtitkár az ünnepélyes aláíráson azt mondta, az összes közösségi közlekedést használó utas kétharmadát Budapesten és az agglomerációban szállítják el, ezért az 1-es és 3-as villamosvonal meghosszabbítása és felújítása mellett ez a járműbeszerzés is legalább ennyire fontos lépés.
   
Kiemelte, Budapest jó úton jár, mivel gazdasági, turisztikai vonzereje a közösségi közlekedés nélkül nem értelmezhető.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések