ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Aláírták a 4-es metró egységes támogatási szerződését

Aláírta a 4-es metróvonal és a kapcsolódó felszíni beruházások megvalósításához szükséges egységes támogatási szerződést Tarlós István főpolgármester és Petykó Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) elnöke pénteken Budapesten.
Létrehozva: 2012. december 21., 15:09 | Utoljára frissítve: 2012. december 21., 15:30
nyomtat küld

Tarlós István az ünnepélyes aláíráson azt mondta, látszólag ez csak egy szerződés aláírása, valójában döntő előrelépés Magyarország legnagyobb beruházásában, megteremtették az alapjait a sikeres projektzárásnak. Reális az esély arra, hogy 2014 tavaszán átadhatják Európa egyik legmodernebb metróvonalát - fogalmazott a főpolgármester.

Fotó: MTI - Illyés Tibor

Közlése szerint az egységes, új metrószerződés egyértelmű rendszerbe foglalja az uniós és a központi forrásokat a pénzügyi kockázatok kezelése érdekében, és biztosítja, hogy a többletköltségek ne csak a Fővárosi Önkormányzatot terheljék. A legfontosabb cél, hogy a legnagyobb arányban lehessen uniós forrásokat felhasználni a hátralévő munkálatokra - tette hozzá.
   
Az összköltségvetés tartalmazza valamennyi, már korábban megkötött szerződés, valamint a jelenlegi és a várható, vitatott tételek összegét is. A tartalék összege 30-ról 42,5 milliárd forintra emelkedett, mivel az egységes digitális rádiórendszer és a kelenföldi intermodális csomópont is bekerült a költségvetésbe.
   
Tarlós István kitért arra is, hogy a funkcionális használatot tekintve a beruházás kétségbe vonható volt, azt "ráerőltették" a városra, ezzel lekötötték Budapest csaknem összes erőforrását és az uniós pénzeket is, miközben annak gazdasági és műszaki jogosultságát érdemben nem sikerült igazolni. A mostani vezetés feladata, hogy befejezzék a beruházást és az elszámolható legyen az unió felé.

Jelentős hibaként említette a főpolgármester, hogy a kivitelezésnek nincs generálkivitelezője, 17 szerződést kötöttek, aminek minden kockázatát Budapest és a magyar állam viseli, az alvállalkozói követelések összege pedig tízmilliárd forintos nagyságrendű.
   
Hangsúlyozta azonban, mindent megtettek azért, hogy a ma már 80 százalék körüli készültségi szintet elérő beruházás 2014-es átadási véghatárideje tartható legyen, az alvállalkozókkal folyamatosan tárgyalnak.
   
Petykó Zoltán, az NFÜ elnöke azt hangsúlyozta, hogy az elmúlt időszak erőfeszítéseinek köszönhetően a projekt "visszafordíthatatlanul", szigorú számadás mellett megvalósul és igazi közlekedési alternatívát kínál majd. Hozzátette: sok még a teendő ahhoz, hogy a menetidő-megtakarításon keresztül a projekt gazdasági hasznot is hajtson.
   
Közölte továbbá: átláthatóbbá, egyszerűbbé és gyorsabbá teszik a kivitelezést, az eddigieknél nagyobb mértékű uniós támogatást lehet lehívni, és mindent megtesznek azért, hogy minél előbb használatba vehesse az utazóközönség a 4-es metrót.
   
A beruházás jelenlegi összköltsége 452 milliárd forint.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések